سمینار سبک زندگی رضوی با عنوان «امام علی ابن‌موسی الرضا(ع) امین علوم و معارف رسالت» با حضور مبلغان و خدام رضوی در شهر حیدرآباد هندوستان برگزار شد.

سمینار سبک زندگی رضوی در حیدرآباد هند + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد خبری طرح «زیر سایه خورشید»؛ دکتر سمین فاطمه، رئیس دانشگاه مهندسی عثمانیه حیدرآباد، یکی از شاخص‌ترین مراکز علمی این کشور در سخنانی، از ضرورت گسترش تعاملات فرهنگی- مذهبی در جهان اسلام گفت و تاکید کرد: صرفا تلاوت قرآن برای معرفت‌افزایی کفایت نمی‌کند و تعمق و پژوهش هم لازمه آن است. برای حرکت درست در این مسیر ضرورت دارد تا به راه اهل‌بیت(ع) اقتدا کنیم و از سیره و معرفت ایشان بهره بگیریم.»

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین تقی رضا عابدی، رئیس مجلس علمای هند، پشت تریبون قرار گرفت و گفت: انقلاب اسلامی ایران برای تمامی مسلمانان جهان پیامی آشکار داشته و آن حفظ روحیه جهادی در تمامی عرصه‌ها، به ویژه در حوزه فرهنگ بوده است. در این راستا یک اقدام بزرگ دیگر در این عرصه احیای مراسم اسلامی و مذهبی بوده تا در دل آن، معرفت‌زایی نیز انجام شود.»

مولانا دکتر مجاهد حسین، عالم برجسته شهر حیدرآباد، دیگر سخنران این مراسم بود. وی وجود حضرت رضا(ع) را منحصر به شیعیان ندانست و تاکید کرد: این وجود مبارک، متعلق به همه انسان‌هایی است که در پِی شناخت ایشان، عاشق مکتب و سیره آن حضرت می‌شوند.

 گفتند که امام رضا (ع) مخصوص شیعیان نیستند و به همه پیروان و علاقه‌مندان حضرت تعلق دارد. در پایان حسن نوریان سرکنسول ایران در حیدرآباد هند، در سخنانی از نزدیکی فرهنگی دو کشور ایران و هند گفت و تاکید کرد: توجه مردمان این دو کشور به معارف اهل‌بیت(ع) ستودنی‌ست و این امر می‌تواند موجب نزدیکی هرچه بیشتر این دو ملت شود.

این گزارش حاکیست؛ یکی دیگر از برنامه‌های کاروان «زیر سایه خورشید» در این روز، حضور در جشن ایام میلاد امام رضا(ع) بود که در محل سرکنسول‌گری و با حضور ایرانیان مقیم این شهر برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.