قدس آنلاین-تبریز: شهردار تبریز، توسعه فرهنگی را ضرورت مهم خدمتگزاری ایده‌آل عنوان و خاطرنشان کرد: نهادینه شدن این امر، نیازمند نقش‌آفرینی عموم شهروندان و دستگاه‌های اجرایی است.

نقش‌آفرینی دستگاه‌های اجرایی در تقویت مباحث فرهنگی شهر ضروری است.

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، دکتر صادق نجفی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این مطلب اظهار داشت: بخش عمده‌ای از برنامه‌های شهرداری تبریز، به صورت عملیاتی و جدی پیگیری می‌شود، در کنار این امر شهرداری تبریز توجه ویژه ای نیز به حوزه های فرهنگ شهروندی دارد و این امر را در قالب برنامه‌های نرم‌افزاری شهر اجرا می‌کند.

وی در عین حال اظهار داشت: وظایف فرهنگی شهر، تنها از عهده شهرداری یا نهاد تخصصی حوزه ساخته نیست؛ هر یک از دستگاه‌های اجرایی به تناسب برنامه‌های اجرایی خود باید در ارتقای فرهنگ عمومی شهر سهیم باشند.

شهردار تبریز در ادامه با اشاره به این‌که  بخش قابل‌توجهی از اقدامات شهرداری تبریز، تقویت زیرساخت‌های فرهنگی را هدف قرار داده است، گفت: در این راستا، احداث مرکزهمایش‌های تبریز در شهرک خاوران با برخورداری از سالنهای چندگانه و تجهیزات و فضاهای استاندار، نقش ارزنده‌ای در برنامه‌گردشگری ۲۰۱۸ تبریز به خصوص در میزبانی وزرای گردشگری کشورهای اسلامی خواهد داشت.

دکتر نجفی با بیان این‌که پروژه مرکز همایش‌ها، یک زیرساخت ملی و بین‌المللی برای تبریز به شمار می‌رود، اضافه کرد:  این پروژه هم‌اکنون از پیشرفت ۴۵ درصدی برخوردار است و مصمم هستیم تا هر چه سریع‌تر اجرای آن را به نقطه مطلوب پیشرفت و بهره‌برداری برسانیم.

وی همچنین با اشاره به عقد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین تبریز و کربلا خاطرنشان کرد: اثرات معنوی و اجتماعی این پیوند مهم، وحدت، قرابت و تعصب شهروندان دو شهر را به یکدیگر افزایش خواهد داد.

شهردار تبریز افزود: شهرداری تبریز هم‌اکنون با ۹ شهر پیوند خواهرخواندگی دارد و رویکرد خود را در زمینه ارتباطات بین‌المللی با همکاری شورای اسلامی شهر، به منظور افزایش هدفمند تعداد خواهرخوانده‌ها ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.