قدس آنلاین-تبریز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشنواره خوشنویسی مشق عشق با محوریت شهدای مدافع حرم در شهرستان ملکان خبر داد.

برگزاری جشنواره مشق عشق با محوریت شهدای مدافع حرم در ملکان

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمد محمدپور اظهار داشت: هویت، یکی از مهم ترین ارکان تشکیل دهنده تمدن هر ملت است و در این میان، زبان هنر به عنوان محور فرهنگ و بعد مهمی از میراث هر ملتی نقش اساسی و تعیین کننده در شکل گیری آن هویت ایفا می‌کند.

وی افزود: پیشینه عظیم فرهنگی ایران نیز که از گذشته تا به امروز با داشتن شاخصه‌ها و مولفه‌های ارزشمندی همچون فرهنگ شهادت و ایثار که از شاخصه‌های جامعه اسلامی ایرانی ماست درقالب هنر حماسی و ارزشی به حیات خود ادامه داده و هویت خود را حفظ کرده است و امروزه وظیفه هنرمندان و اهالی فرهنگ را به عنوان میراث داران این گنجینه کهن در پاسداری و گسترش این هویت ملی میان آحاد مردم، سنگین‌تر می سازد.

محمدپور تاکید کرد: به همین مناسبت و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب خلق آثار فاخر خوشنویسی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملکان دومین جشنواره استانی خوشنویسی مشق عشق را  با محوریت شهدای مدافع حرم و علی الخصوص شهید حاج سیدرضا مراثی در هفته دفاع مقدس  برگزار می کند.

وی، موضوعات جشنواره را شامل بیانات معصومین(ع)، بزرگان و اشعار و ابیات ترکی و فارسی در موضوع فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد.

محمدپور خلق آثار خوشنویسی فاخر جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، آشنایی هرچه بیشتر جامعه هنری و آحاد مردم با ادبیات حماسی ایران اسلامی و گرامیداشت خوشنویسان مطرح استان و همچنین معرفی خوشنویسان مستعد جوان و نوجوان استان را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

براساس این گزارش جشنواره مشق عشق در دو بخش غیر رقابتی ویژه اساتید و پیشکسوتان، به صورت دعوتی و به منظور شرکت در نمایشگاه و بخش رقابتی ویژه کلیه خوشنویسان استان آذربایجان شرقی در تمامی مقاطع خوشنویسی برگزار می‌شود و هر هنرمند مجاز است در هر رشته حداکثر با 2 اثر شرکت نماید.

گفتنی است شرکت در جشنواره برای کلیه خوشنویسان استان در تمام مقاطع خوشنویسی و رده های سنی آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا بیست  و پنجم شهریورماه جاری به دبیرخانه جشنواره واقع در ملکان، خیابان لاله، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملکان ارسال کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.