قدس آنلاین- بیرجند- محمد قربانی: رئیس دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی گفت : براساس اعلام سازمان حج و زیارت این استان رتبه سوم اعزام زائر به عتبات عالیات در کشور را دارد.

رتبه سوم اعزام زائر عتبات عالیات به خراسان جنوبی اختصاص دارد / برگزاری مراسم سالگرد شهدای منا درخراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اوحدی درسخنان پیش از نمازجمعه بیرجند اظهار داشت :از ابتدای اعزام زائر به عراق، تاکنون بیش از 12هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شده است.

رئیس دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته در نظر داریم تا این تعداد زائر را امسال به 20 هزار نفر افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه بعد از بسته شدن عمره، رقبت و گرایش مردم ولایتمدار این استان به عتبات عالیات افزایش یافته است افزود:در حال حاضر هفته‌ای 12 کاروان به صورت زمینی و هوایی از خراسان جنوبی  به عتبات عالیات اعزام می شود.

اوحدی بیان کرد :تاکنون هفته ای یک پرواز با 3کاروان از این استان به عتبات عالیات اعزام می شد که این تعداد از هفته آینده به7 کاروان افزایش می یابد.

وی بااشاره به اینکه تاکنون هفته ای یک پرواز با 3کاروان به عتبات عالیات اعزام شده است گفت: از روز چهارشنبه هفته آینده یک پرواز با 4کاروان از خراسان جنوبی به عتبات عالیات اعزام می شود.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت در خراسان جنوبی بیان کرد: براساس ارزیابی و اعلام مسئولان فرهنگی بعثه مقام رهبری، زایران خراسان جنوبی بهترین زائران ومدیران در عتبات عالیات هستند و این مایه افتخار است.

اوحدی با گرامیداشت هفته حج بیان کرد :حج از ارکان مهم اسلام است وحجی که ایرانیان انجام می دهند حج عبادی،سیاسی و اجتماعی است.

اوحدی بابیان اینکه امسال مردم ایران از حج محروم هستند گفت: باید درحج عزت مسلمانان به ویژه زائران ایرانی حفظ شود.

 وی بیان کرد: مراسم سالگرد جانباختگان حادثه منا درخراسان جنوبی عصر روز عرفه با حضور خانواده شهدا ،زائران سالهای گذشته بیت الله الحرام ومردم همزمان با اجرای دعای عرفه  در گلزار شهدای بیرجند برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.