قدس آنلاین- بیرجند: فرماندار شهرستان بیرجند گفت:با توجه به قرارگیری ورودی روستاهای متعدد در این محور، احداث زیرگذر در نظر گرفته شده و روند احداث آن تسریع خواهد شد.

احداث زیر گذردر ورودی روستاهای محور بیرجند- قاین تسریع می یابد/صنایع دستی درروستاها باید رواج پیدا کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، علی ناصری عصر امروز در دهگرشی از روستاهای کلاته بجدی، غیوگ، ساغی و پسوچ در جمع مردم پسوچ با اشاره به نبودخانه عالم و امکانات ورزشی در روستا کلاته بجدی اظهار داشت: برای احداث خانه عالم نیز مساعدتهای لازم انجام می‌شود.

وی گفت:با توجه به اینکه اعتبارات ورزشی در شهرستان بیرجند ناچیز است امیدواریم به روستا کلاته بجدی به عنوان روستا پرجمعیت  و در حال توسعه دیده شود و امکانات مورد نیاز در اختیار این روستا قرار گیرد.

فرماندار شهرستان بیرجند در زمینه بیکاری روستاییان گفت: نیاز داریم در بحث اشتغال و نوآوری مسائلی را مدنظر و مشاغل خانگی و مبتنی بر صنایع دستی در روستا را رواج دهیم.

ناصری با توجه به درخواست روستاییان غیوگ، پسوچ و ساقی مبنی بر گازرسانی بیان کرد:گازرسانی با توجه به استانداردهای شرکت گاز انجام می شود و در حال حاضر نه تنها روستاها ما بلکه برخی از شهرها ما فاقد گاز است که از شرکت ملی گاز  در خواست داریم روند گازرسانی به شهرها و روستاها استان را با سرعت بیشتری در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به درخواست مردم روستاهای غیوگ مبنی بر احداث زیرگذر در ورودی این روستا، افزود: اولویت ما در استان بحث باند دوم محور قائن بیرجند است که باتوجه به قرار گیری ورودی روستا در این محور نیز احداث زیرگذر در نظر گرفته و روند احداث آن تسریع خواهد شد.

فرماندار شهرستان بیرجند در زمینه مشکل عدم پوشش دهی در شبکه های تلویزیونی در روستای غیوگ گفت: در این رابطه اگر مشکل فنی باشد نیازمند بررسی کارشناسان صداوسیما است که این مشکل ابلاغ و بررسی می‌شود و فرمانداری بیرجند آمادگی پیگیری این موضوع را دارد.

ناصری در جمع مردم روستای ساغی بیان کرد: روستای ساغی با وجود بقاع متبرک در راستای محور مذهبی و گردشگری مورد توجه است که باید در این جهت قابلیت ها این روستا به درستی و بهینه استفاده شود.

وی با اشاره به در خواست مشابه مردم روستای پسوچ با احداث زیرگذر باتوجه به محل تامین آب، مزارع و چرای دام این روستا در آن طرف جاده، افزود: یک گزینه عملیاتی و اجرائی برای تردد مردم روستای پسوچ بررسی و هرچه سریعتر بحث زیرگذر مردم برطرف می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.