قدس آنلاین - گیلان - نرجس غلام پور : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: توسعه لجام‌گسیخته فرصت‌های را تبدیل به تهدید می‌کند.

توسعه لجام ‌گسیخته باعث تبدیل فرصت‌ها به تهدید می‌شود

رضا علیزاده با اشاره به تشکیل اتاق فکر رسانه در اداره‌کل میراث فرهنگی استان اظهار کرد: جامعه رسانه مطالعه و نگاه کارشناسی است که می‌تواند به ما کمک کند.

وی با بیان اینکه توسعه باید متوازن و پایدار باشد، افزود: در توسعه پایدار نادیده‌گرفتن بافت تاریخی ظلم به حوزه دیگر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان درباره گردشگری مذهبی به‌ویژه در بقعه فاطمه اخری خواهر گرامی امام رضا(ع) در رشت تصریح کرد: هر اقدام در این زمینه باید متوازن با میراث فرهنگی باشد.

وی گیلان را پایگاه تشیع خواند و افزود: حفظ رونق بقاع متبرکه به نفع توسعه گردشگری مذهبی بوده و جزء اهداف میراث فرهنگی استان است.

علیزاده با بیان اینکه کمیته اکوتوریسم اداره‌کل یادشده را فعال‌ترین خواند و خاطرنشان کرد: رفتار مسؤولانه و نگاه خردمندانه باید در توسعه لحاظ شود.

وی توسعه لجام‌گسیخته را موجب تهدید فرصت‌ها دانست و یادآور شد: برای اجرای طرح‌های گردشگری اقدام‌های زیست‌محیطی مورد توجه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان درباره گردشگری دریایی، مذکر شد: برای گردشگری دریایی در بندر انزلی گام نخست در احداث اسکله‌های تفریحی برداشته شده است.

وی از ورود چندین سرمایه‌گذار برای توسعه گردشگری دریایی خبر داد و خاطرنشان کرد: بحث دریا حساسیت خاصی دارد و برنامه‌های خوبی در این زمینه از طریق سازمان‌های مربوطه از جمله منطقه آزاد انزلی در دست اقدام است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.