۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 411980

اولین جلسه پارلمان یمن بعد از گذشت یکسال و نیم با حضور بیش از ۱۴۰ نماینده آغاز شد.

تشکیل پارلمان یمن بعد از یک سال‌ونیم !

ه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پارلمان یمن از یکسال و نیم پیش درپی حمله همه جانبه ارتش سعودی و هم پیمانانش به این کشور از فعالیت بازماند.

منابع خبری یمنی تاکید کردند که همزمان با ورود نمایندگان به ساختمان پارلمان، شماری از مردم نیز به منظور حمایت و پشتیبانی از آغاز به کار دوبارۀ پارلمان، در مقابل ساختمان پارلمان تجمع کردند.

جلسه نمایندگان یمنی، دو هفته پس از توافق احزاب مختلف برای تشکیل شورای عالی سیاسی تشکیل می شود.

منابع خبری گفتند که جلسه امروز پارلمان به حدنصاب رسید و بیش از 140 نماینده در آن حضور یافتند.

پیش از این شماری از منابع یمنی تاکید کرده بودند که شمار نمایندگان در پارلمان به حد نصاب خواهد رسید و مشکلی در برگزاری جلسات پارلمان وجود نخواهد داشت.

نمایندگانی از فراکسیون حزب الاصلاح به سرپرستی شیخ زیاد علی صغیر شاملی از جمله حاضران در این جلسه هستند.

به گزارش شبکه العالم، رئیس پارلمان یمن در سخنانی گفت: آنها (سعودیها و حامیان داخلی آنها در یمن) فکر می کردند که جلسه به حد نصاب نرسد اما حضور نمایندگان امروز بیش از انتظار من بود.

عبده بشر رئیس فراکسیون الاحرار یمن نیز در جلسه امروز از پارلمان خواست تا کرسی ریاست جمهوری را خالی اعلام کند.

پارلمان یمن در جلسه امروز همچنین از گفت وگو استقبال کرد و از اعضای خود خواست تا در راستای منافع مردم و میهن در پارلمان حضور یابند.

74 نماینده پارلمان نیز پیشنهاد دادند که توافقنامه سیاسی بین جنبش انصار الله و کنگره کل خلق یمن در دستور کار جلسه امروز قرار گیرد.

نمایندگان در ادامه جلسه به توافق تشکیل شورای عالی سیاسی رای مثبت دادند.

اشغالگران سعودی تلاش کردند با جلوگیری از پرواز هواپیمای شماری از نمایندگان پارلمان یمن، در برگزاری نخستین جلسۀ پارلمان، اخلال ایجاد کنند.

عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، هم از ریاض پایتخت عربستان مدعی شد: تشکیل جلسه پارلمان بر خلاف قانون اساسی است!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.