قدس آنلاین: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: ساکنان پایتخت معنوی ایران باید به بهترین شکل ممکن از وجود پر برکت امام رضا(ع) بهره‌مند شوند و سبک زندگی خود را با محوریت سیره و سنت رضوی ترسیم کنند.

سبک زندگی خود را با محوریت سیره و سنت رضوی ترسیم کنیم

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: سبک و سیره زندگی امام رضا(ع) درعین غنی و الگو بودن برای ما ایرانی‌ها که داعیه‌دار سبک زندگی اسلامی هستیم، متاسفانه مغفول واقع شده است.

وی افزود: جامعه ایرانی به جای اینکه در اجتماع، اخلاق، خانواده، اقتصاد و سیاست به سبک زندگی آن امام رئوف بپردازند و ایشان را سرمشق و الگوی عملی زندگی خود قراردهند، صرفا به زیارت، توسل و تبرک جستن به آن حضرت می‌پردازند و بیشتر در صدد برآورده‌شدن حاجات شخصی خود هستند، چیزی که پسندیده نبوده و نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: متأسفانه نحوه تعامل ما با دیگران، تفاوتی با تعامل یک جامعه غیر مذهبی ندارد و حتی گاهی ممکن است که در بعضی از جاها عقب ‌افتاده هم باشیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه وجود مبارک حضرت امام‌رضا(ع) یک افتخار بزرگ برای ملت ایران است، تصریح کرد: آن حضرت در زهد، تقوا، اخلاق، آداب معاشرت، احترام به حقوق دیگران و در همه عرصه‌‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نمونه و الگوی کامل بشریت و به خصوص خراسانی‌ها هستند، پس چه بهتر که ما ساکنان پایتخت معنوی ایران به بهترین شکل ممکن از این الگوی زیبا بهره‌مند شویم و سبک زندگی خود را با محوریت سیره و سنت رضوی ترسیم کنیم.

وی تأکید کرد: سبک در واقع يک مدل برای زندگی است و سبک زندگی اسلامی مدل‌های ارائه شده‌ای توسط اسلام بوده كه هدفش داشتن يک زندگی سعادت‌مند در دنيا و آخرت برای مؤمنان است و آن را در موضوعات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غيره به ما معرفی کرده است.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه سبک شيوه‌ای از سيره و زندگی ائمه اطهار(ع) است، اما متأسفانه برخی‌ها آن را با رفتار و عملكرد فردی اشتباه می‌گيرند، خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) می‌فرمايند به بچه‌های خود ياد بدهيد كه با دستان خود صدقه بدهند، زيرا عاملی مؤثر در شكل‌گيری ارتباطات اجتماعی خواهد بود و آنها را فرا دست بار می‌آورد.

آیت‌الله علم‌الهدی در تعریف سبک زندگی صحیح، گفت: سبک صحيح روش و مدلی است كه هدف و باور انسان را تقويت می‌كند و امام رضا(ع) هم در اين رابطه می‌فرمايند نگرش ما توحيدی و خدايی است و شرط و شروطی را هم دارد كه مسير حركتی‌اش به سمت ولايت رضوي است و اين نگاه و سبک را در جای‌جای زندگی ايشان شاهد هستيم و ما پيروان هم بايد اين رويه را الگوی خود قرار دهيم.

وی افزود: سبک زندگی اسلامی از ديدگاه امام رضا(ع) را نمی‌توان با اصل و فرع مشخص كرد، زيرا مبنای ايشان بر اصل توحيد استوار است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.