مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به افزایش ٧٤ هزار بشکه ای تولید روزانه نفت این شرکت در نیمه دوم سال ٩٤، گفت: روند افزایشی تولید امسال نیز ادامه می یابد.

روند افزایش تولید در نفت مناطق مرکزی ایران ادامه می یابد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، سلبعلی کریمی با بیان این مطلب افزود: پس از نهایی شدن برجام و در دستور کار قرار گرفتن افزایش تولید نفت در شرکت ملی نفت ایران، تولید روزانه نفت در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از ١٠٦ هزار بشکه در آبان ماه پارسال، طی کمتر از ٦ ماه، به ١٨٠ هزار بشکه افزایش یافت.

وی با اشاره به رویکرد تولید حداکثری از میدانهای مشترک، تصریح کرد: این روند افزایشی با محوریت میدانهای مشترک نفتی، امسال نیز ادامه می یابد.

تولید معادل ٧٠٠ میلیون بشکه نفت، گاز و میعانات گازی در سال٩٤
کریمی تصریح کرد: پارسال در مجموع معادل ٧٠٠ میلیون بشکه نفت، گاز و میعانات گازی در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران تولید شد که این میزان تولید با احتساب ٣٠ دلار برای هر بشکه، ٢١ میلیارد دلار درآمدزایی به همراه داشته است.

وی از برنامه ریزی این شرکت برای تحقق تولید ٢٠ هزار بشکه ای نفت در میدان نفتی خشت در سال ٩٦ خبر داد و افزود: تا پایان شهریورماه امسال، تعداد دکلهای فعال شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به هشت دکل می رسد که کاهش تعداد دکلهای این شرکت از ٢١ دستگاه به هشت دستگاه با هدف مدیریت بهینه هزینه ها و افزایش بهره وری اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران درباره برنامه های نگهداشت تولید در این شرکت، از اجرای این برنامه ها با رویکرد میدان محور و چاه محور خبر داد و گفت: به طور مثال بررسی می کنیم، اگر سرمایه گذاری مشخصی در میدانهای الف و ب، منجر به تولید بیشتری از میدان الف می شود، این میدان در اولویت جذب سرمایه گذاری و اجرای عملیات قرار می گیرد و به این ترتیب، راندمان کار افزایش می یابد.

سهولت اقتصادی در پسابرجام
کریمی درباره مدل جدید قراردادی صنعت نفت و معرفی میدانهای شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در قالب این مدل قراردادی، گفت: ما به بهره مندی از سرمایه های خارجی و دانشهای فنی روز در اجرای طرحها و پروژه ها علاقمندیم و نیاز به شرکایی داریم که امکان استفاده مستمر از فناوریهای آنها برایمان مقدور باشد.

وی ادامه داد: توسعه و صیانت از مخزن، نیازمند بهره مندی از فناوریهای روز است و در این میان، شرکتهای بین المللی معتبر از آن حیث که بخشهای تحقیق و توسعه (R&D) فعالی دارند و مزیت رقابتی آنها در تحقیق و توسعه است، می توانند در تحقق هدف انتقال فناوری به صنعت نفت کشورمان نقش موثری ایفا کنند.

کریمی گفت: با توجه به ظرفیتها و پتانسیلهای شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، به جذب سرمایه خارجی در طرحها و پروژه های این شرکت خوشبین هستم و معتقدم در صورتی که شرایط برای حضور سرمایه گذاران فراهم شود، سرمایه های زیادی در بخشهای بالادست، میان دست و پایین دست صنعت نفت جذب می شود.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران درباره آثار برجام در اقتصاد کشور گفت: برجام بیش از آن که صرفه اقتصادی به دنبال داشته باشد، سهولت اقتصادی به همراه داشت و این سهولت به خصوص از بعد روانی، تاثیر مثبت بسزایی در امور بر جای گذاشته و زمینه جذب سرمایه را فراهم کرده است.

بومی سازی کالاها و تجهیزات نفتی
کریمی با اشاره به فعالیتهای این شرکت در زمینه بومی سازی کالاها و تجهیزات مورد استفاده، عنوان کرد: متخصصان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در زمینه ساخت کالاهای حفاری، ولهد، رشته تکمیلی و ... موفقیتهای زیادی کسب کرده اند و طرح بومی سازی ١٠ گروه خانواده کالاهای صنعت نفت نیز که با تدبیر وزارت نفت در دستور کار قرار گرفته است، به این پروسه بومی سازی کمک شایان توجهی می کند.

وی با بیان این که بسیاری از قطعات مورد نیاز شرکت نفت مناطق مرکزی را که در دوران تحریم، زیمنس از تحویل آنها خودداری کرد، متخصصان این شرکت در شرکتهای بهره برداری زاگرس جنوبی، شرق و غرب، تعمیر و یا تعویض کردند، خاطرنشان کرد: شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در طرح سامانه تامین الکترونیکی کالای صنعت نفت نیز پیشتاز بود بطوریکه این سامانه ابتدا به صورت پایلوت در این شرکت پیاده سازی شد.

این مقام مسئول از تعریف بسته کامل تامین خوراک پایدار پالایشگاه های کشور و ارسال این بسته به شرکت ملی نفت ایران خبر داد و گفت: همچنین بسته های EPCF برای ایستگاه های تقویت فشار گاز تعریف شده است و در برنامه آتی داریم که با توسعه میدانهایی مانند توس در شمال شرق کشور، از کاهش خوراک پالایشگاه شهید هاشمی نژاد در بلندمدت ممانعت کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، بهره وری را مبنای فعالیتهای این شرکت عنوان کرد و افزود: با توجه به اهمیت اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، بسته ای را در این زمینه در دست تدوین داریم که تا پایان شهریورماه آماده خواهد شد.

وی تدوین بسته اقتصاد مقاومتی، شناسنامه دار کردن تجهیزات شرکت، تعیین تکلیف چاه های متروکه و تعلیقی و فرهنگ سازی برای نهادینه شدن بهره وری در شرکت را از مهمترین برنامه های نفت مناطق مرکزی ایران اعلام و اذعان کرد: استفاده حداکثری از کالاهای راکد در انبارها، شناسایی و رفع نقاط هزینه خیز، تهیه برنامه جامع، جوانگرایی و جانشین پروری و کاهش بوروکراسیهای کاری از طریق برگزاری جلسات یکپارچه مخازن، تولید و توسعه از مهمترین فعالیتهای این شرکت طی سالهای اخیر بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.