قدس آنلاین - ایلام: شب گذشته و به مناسبت میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت با حضور جمع کثیری از مردم ولایتمدار، مؤمن و عاشق اهل البیت (ع) ایلام، جشن بزرگ زیرسایه خورشید برگزار شد.

جشن بزرگ زیرسایه خورشید در ایلام برگزار شد + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، در این مراسم که مشتاقان زیارت بیرق گنبد زرد طلایی در انتظار دیدار سفیران امام مهربانی ها بودند، مراسمی با شکوه با حضور خدام حرم مطهر رضوی برگزار شد.

روحانی کاروان خدام حرم رضوی در این مراسم با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت ثامن الحجج (ع) با بیان اینکه میلاد آن حضرت هدیه ای از جانب خدا به مؤمنین در همه زمان هاست، گفت: همه ما بایستی در تمام طول زندگی خود با اعتقاد راسخ به دین و کلمه توحید از دایره معرفت و دین خداوندی قرار بگیریم و از این دایره خارج نشویم.

سید غلامرضا تقی زاده با اشاره به اینکه در پرچم حرم رضوی کلمه «لا اله الا الله» نقش بسته است، اظهارداشت: این کلمه نشانه توحید است و خداوند متعال بر این کلمه تأکید دارد و امام رضا(ع) در بدو ورود به نیشابور وقتی با درخواست مردم برای بیان حدیثی مواجه می شود، حضرت حدیث سلسله الذهب را بیان می کند که حول محور کلمه «لا اله الا الله» است و بیان می کند که خداوند فرموده است: «لا اله الا الله حصار من است هر کس وارد حصار من شود از عذابم در امان است».

وی با اشاره به اینکه امام رضا در ادامه بیان این حدیث فرموده است که این حصار خداوندی شرایطی دارد، افزود: پذیرش ولایت اهل البیت(ع) از شرط هایی است که لازمه ورود به حصار خداوند است.

در ادامه این مراسم گروه سرود نوجوانان ایلامی هنرنمایی کرده و شعری زیبا در وصف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) سرودند. مشاعره رضوی دو خواهر و برادر نوجوان نیز که به خوبی و تسلط کامل برگزار شد از دیگر برنامه های این مراسم بود.

خادم حرم مطهر رضوی و مداح کاروان با ذکر صلوات خاصه حضرت و مولودی خوانی حال و هوای معنوی خاصی به این مراسم داده بود و حضار از پیر و جوان، زن و مرد، کودک و بزرگسال اشک شوق از دیدگان جاری ساختند.

مادرانی که بچه های بیمار خود را به نیابت شفا از ضامن آهو به این مراسم رسانده بودند تا بلکه شفای طفلان خود را از امام مهربانی ها بگیرند، همه حاضران را تحت تأثیر قرار داده و همگان شفای آنان را از مولای خویش استمداد می کردند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.