قدس آنلاین-تبریز: استاندار آذربایجان‌شرقی از برگزاری اجلاس وزرای گردشگری کشورهای اسلامی در تبریز خبر داد.

برگزاری اجلاس وزرای گردشگری کشورهای اسلامی در تبریز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده در نشست ستاد سیاست‌گذاری و گرامیداشت هفته دولت، ضمن گرامی‌داشت دهه کرامت، اظهار داشت: این روزها برای ملت ایران اسلامی روزهای خاصی بوده چرا که وجود مرقد شریف امام رضا(ع) در کشورمان ملجأ و پناهگاه مردم ایران در روزهای خوش و ناخوش بوده و خوشحالیم از اینکه به‌عنوان شیعیان ائمه اطهار(ع) علی‌الخصوص به‌عنوان میزبانان امام رضا(ع) بتوانیم به‌صورت شایسته جشنهای میلاد آن امام بزرگوار را در شهرهای مختلف برگزار کنیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا علی‌الخصوص شهدای بزرگوار هفته دولت و شهدای 72 تن گفت: شهدای 72 تن در قالب حزب جمهوری به ملاقات خدا رفتند و دیگر شهدا که در طول 37 سال انقلاب در مقاطع مختلف برای پیروزی انقلاب با فدا کردن جان خود توانستند دین خود را به انقلاب اسلامی و ایران عزیز ادا کنند، چرا که بهترین روش و شیوه ترک دنیا شهادت است و امیدواریم برای علاقه‌مندانش نصیب کند.

جبارزاده در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته دولت، اضافه کرد: هفته دولت سال‌جاری با هفته دولت سنوات قبل متفاوت خواهد بود چرا که هفته آخر دولت یازدهم بوده و هفته دولت بعدی در دولت دوازدهم خواهد بود و با توجه به این مسأله این هفته فرصتی مناسب است تا بتوانیم عملکرد همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها و نهادها را در طول سه سال گذشته به تصویر بکشیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: در این زمینه با روش‌های مرسوم همچون چند افتتاح و برگزاری مراسم خاص برای ارائه مطلب به مخاطب موافق نیستیم، بر همین اساس باید امسال از همه شیوه‌های هنری و رسانه‌ای و روش‌های روز بتوانیم به مخاطبان اطلاع‌رسانی کنیم و در این راستا صدا و سیمای استان که همراهی کاملی تا به امروز با مجموعه استانداری داشتند می‌تواند مؤثر باشد.

وی ادامه داد: البته حضور پررنگ صدا و سیما بدون داشتن مواد اولیه‌ای که باید مجموعه مدیران استان برای هنرمندان و مستندسازان ارائه کند، امکان ندارد، لذا باید مجموعه‌های دولتی و نهادها اطلاعات موردنظر عملکرد را به‌صورت جداگانه به نسبت سال‌ها به‌صورت خالص و تلخیص شده ارائه کنند.

جبارزاده اضافه کرد: در ادامه در جلسه‌ای با حضور همه هنرمندان به‌صورت تخصصی، عملکرد دولت در استان را به یک فیلم تبدیل شود، که قطعاً تأثیرگذاری فیلم بیش از یک سخنرانی است.

وی خاطرنشان کرد: مخاطب ما عموم مردم بوده و نباید برای خواص برنامه درست کنیم، گزارش‌ها و برنامه‌ها باید به‌نوعی باشد که عموم مردم نیز بتوانند درک و لمس کنند و قطعاً در این صورت تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

استاندار آذربایجان‌شرقی، بیان کرد: در هفته دولت قطعاً از حضور وزرای دولتی نیز بهره‌مند خواهیم شد و احتمالاً با توجه به اجلاس وزرای گردشگری از مقامات عالی کشوری نیز در استان حضور خواهند داشت، لذا بستر این برنامه فرصت خوبی خواهد بود تا علاوه بر شبکه استانی برخی مسائل استان در سطح ملی نیز مطرح شود.

وی در ادامه با تأکید بر تشکیل ستادهای شهرستانی توسط فرمانداران، ادامه داد: همچنین باید با امکانات محلی عملکرد شهرستان‌ها در قالب یک فیلم چند دقیقه‌ای به صدا و سیما ارائه شود که در این صورت علاوه بر ارائه عملکرد فرصتی نیز ایجاد خواهد شد تا امکانات محلی را نیز به چالش کشیده و افرادی را مطرح کنیم که باعث شکوفایی آن عزیزان شود.

جبارزاده، در ادامه با تأکید بر اعلام اعداد و ارقام واقعی در ارائه عملکردها، گفت: تا جایی که اعداد و ارقام نشان می‌دهد در همه دستگاه‌های دولت در استان کارهای ویژه‌ای انجام‌شده از جمله کارهای که به شکل ویژه در اقتصاد مقاومتی نتیجه داشته‌اند به‌صورت ملی مطرح کنیم و مطمئناً در روحیه مردم تأثیرگذار خواهد بود.

وی با تأکید بر مطرح‌شدن خدمات مسؤولان و مدیران و همچنین مشارکت مردمی، ادامه داد: مشارکت مردمی رمز موفقیت ما در استان بوده چراکه باوجود اعتبارات دولتی محدود در هر مناسبت پروژه‌هایی که افتتاح می‌شود پروژه‌هایی با رقم‌های بالا بوده و شاید اگر مقایسه کنیم چند برابر بودجه عمرانی استان انجام می‌گیرد

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه بابیان اینکه مستندی از داشته‌های استان باید ارائه شود و رئیس‌جمهوری نیز بر این مسأله تأکید داشتند، گفت:  در این خصوص ما قول داده‌ایم که این کار را بکنیم و من بر توان هنرمندان و مدیران‌مان باور دارم، البته در این صورت رقابتی بین استان‌ها ایجاد خواهد شد و می‌توان این مسأله را به‌عنوان مسابقه‌ای ملی مطرح کنیم و ببینیم می‌توانیم از نظر کیفیت و محتوا برنامه‌ی مدنظر را بسازیم، اگر بتوانیم با همت مدیران و مسؤولان مجموعه‌ای بسازیم در معرفی استان مؤثر خواهد بود چراکه زمانی که مهمانان خارجی به استان مراجعه می‌کنند چیز مناسبی برای معرفی هرچه بهتر استان نداریم  البته وجود دارد اما هیچ‌کدام گوشه‌ای از واقعیت‌های استان نیست، لذا اگر بتوانیم چنین توانمندی را به مناسبت هفته دولت سفارش دهیم حتماً مؤثر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: هفته دولت وحدت مردم و نظام را تقویت می‌کند و امروز باوجود هجمه‌های وسیع علیه نظام که به دنبال ضربه زدن به‌نظام هستند و اگر سستی کنیم هجمه‌ها را بیشتر می‌کنند و باید مردم را آگاه و نسبت به اصل نظام و رهبری و ولایت‌فقیه و عملکرد نظام خوشحال کنیم و هرکسی که نظام و دولت را از هم جدا و در مقابل هم قرار می‌دهد خیانتی بزرگ به کلیت نظام می‌کند.

جبارزاده، گفت: دولت از آن نظام بوده و نظام هم برای مردم است و مردم برای جمهوری اسلامی و انقلاب هستند و کسانی که به شکلی این دو را در مقابل هم قرار دهند، قطعاً با جریان ضد نظام همراهی می‌کند ، لذا دولت قوی باعث تقویت نظام می‌شود و لازمه یک نظام قوی داشتن دولت قوی است نمی‌توان گفت نظام در اوج اقتدار باشد اما از طرفی دیگر دولت و رئیس‌جمهوری توسط افراد ناآگاه و بدسلیقه مورد تهمت و افترا و هجمه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: نباید آن عزت و عظمتی که تبریز و آذربایجان شرقی در بین اذهان مردم دارد، توسط افراد رانده‌ای که در هیچ کجا  تریبونی برای شنیدن نکته نظرات خود ندارند در تبریز خدشه‌دار شود، اگر کسی حرفی دارد در شهر خودش بزند چرا که مردم آذربایجان همیشه عاشق انقلاب و ارزش‌های انقلاب بوده‌اند، مردم ما انسان‌های هتاک و فحاش نیستند و به داشتن آداب و اخلاق شهره بوده‌اند، با این ‌وجود چگونه می‌شود به آن صورت سخیف و درشان خودشان مطالبی را مطرح کنند.

استاندار آذربایجان شرقی، بیان کرد: هیچ تریبونی در استان نباید خبری برخلاف ویژگی‌های مردم استان مخابره کند، باید مطالبی متناسب باروحیه مردم آذربایجان و باورهای مردم پخش شود، افرادی که به هر دلیلی مشکلاتی دارند نباید در این استان برایشان فضایی درست شود تا به نام آذربایجان از تریبون‌ها استفاده کنند.

وی در ادامه بابیان اینکه در این مدت انتظار داریم از ظرفیت خبر همچون سنوات گذشته و شاید بیشتر از قبل استفاده‌شده و در اختیار صدا و سیما قرار داده شود و مسؤولان در برنامه‌های مختلف حضورداشته و از ظرفیت سیما استفاده شود.

جبارزاده، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با توجه به شرایط خاص نگذاریم مردم نسبت به‌نظام و انقلاب و تمامیت انقلاب دلسرد شوند، مردم زمانی که چنین مسائلی را می‌بینند دلسرد می‌شوند و حتماً باید متناسب با خواست مردم که وحدت و همدلی بوده و همچنان که خواست مقام معظم رهبری وحدت و همدلی است عمل شود.

وی ادامه داد: هیچ‌وقت اختلاف توسط بزرگان توصیه نشده و متأسفانه بعضاً برخی برخلاف این مسأله به دلیل اینکه حفظ منافع شخصی و گروه‌های جناحی‌شان درگرو این اختلافات است به دنبال گل‌آلود کردن آب برای گرفتن ماهی هستند، امید داریم آنچه خواسته مقام معظم رهبری بوده و به نفع انقلاب و حفظ خون شهیدان است انجام دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی در، در ادامه با اشاره ارائه آمار دقیق و واقعی در ارائه عملکردها، گفت: مردم خودشان می‌بینند و داوران خوبی هستند و حق نداریم به بهانه خشنود کردن مردم اعداد و رقم‌های نادرست را ارائه کنیم، معمولاً ما متهم و همه‌جا مورد انتقاد هستیم که به آن اندازه‌ای که کارکرده‌ایم نتوانستیم اطلاع‌رسانی کنیم و ان‌شاءالله این ضعف را در هفته دولت جبران و خدماتی که در قالب چند سال انجام‌شده ارائه کنیم و  خشنودی مردم از نظام خواست ما بوده و باید عشق و دل‌بستگی مردم و امیدشان را به‌نظام افزایش دهیم و این جز با عملکرد مناسب امکان‌پذیر نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.