قدس آنلاین: امام جمعه بجنورد گفت: رسانه‌ها صرفاً نباید مشکلات را پررنگ کنند و چشم بر عملکرد خوب مدیران ببندند و باید همان‌طور که مشکلات انتشار می‌یابد اقدامات خوب مدیران نیز انتشار یابد

 رسانه ها دیده بان و آیینه جامعه باشند

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، حجت‌الاسلام  و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در دیدار شورای بسیج رسانه در استان به مناسبت ایام روز خبرنگار اظهار داشت: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در توسعه و رفع مشکلاتی همچون اقتصاد و فرهنگ دارند و از این قشر انتظار می‌رود در اجرای وظایف خود به نحو احسن عمل کنند.

وی افزود: اطلاع‌رسانی کار انبیا است و آن‌ها درگذشته وظیفه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم را داشته‌اند و امروز نیز وظیفه خبرنگاران همین امر است.
یعقوبی افزود: اطلاع‌رسانی در جامعه بسیار اهمیت دارد و یک خبر کذب می‌تواند آرامش جامعه را بر هم زند اما انتشار اخبار مناسب زمینه نشاط و آرامش را فراهم می‌سازد.
وی تصریح کرد: امر اطلاع‌رسانی بسیار با اهمیت است و از گذشته همواره نسل‌ها در فکر اطلاع‌رسانی بوده‌اند و روش‌های مختلفی را به کار گرفته‌اند که در شکل‌گیری جامعه امروز بسیار تأثیرگذار بوده است.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه رسانه‌ها همچون آیینه هستند افزود: رسانه علاوه بر زیبایی، مشکلات و کم‌کاری‌ها را نیز نشان می‌دهد و به همین دلیل باید دانست که باید همچون آیینه عمل کنید.
یعقوبی افزود: به خبرنگاران تأکید دارم همواره چنانچه مشکلات و کم‌کاری را انتشار می‌دهند به عملکرد مثبت مدیران نیز توجه داشته باشند.
وی تصریح کرد: داشتن ظرافت کاری خبرنگاری و رسانه ای مهم است چرا که همواره انتقادهای مستقیم کارساز نیست و گاهی خیرخواهی علنی، کوبندگی بیشتری دارد و لازم است بازتاب نقاط ضعف با لطافت و ظرافت انجام شود.
 

حجت الاسلام یعقوبی با تاکید بر اینکه رسانه نباید روابط را در خبرها و تحلیل ها لحاظ کند، بلکه کار را بر اساس ضوابط انجام دهد، گفت: رسانه در جدول حزب و گروه نمی گنجد بلکه فوق حزب است و با این رسالت سنگین باید خبررسانی و تحلیل به هنگام و دقیق به جامعه ارائه دهد.
وی کار اصلی رسانه را تبیین و تحلیل اخبار و واقعیت های جامعه و جهان دانست و بیان کرد: تبیین و تحلیل درست، راه را برای رشد جامعه باز می کند، بنابراین تکلیف رسانه تبیین مقوله های نظام اسلامی و پاسخ دادن به شبهات با تحلیل های دینی و عقلانی است.
 
وی اظهار داشت: در زمان کنونی که فضای مجازی مغز جامعه را بمباران می کند، رسانه باید در متن جامعه بوده و ضدحمله های قوی داشته باشد تا در پاسخ به شبهات و تک های دشمن، پاتک و دفاع درست و قوی ارائه دهد.
 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از حمایت، فعالیت و انعکاس اخبار معرفی نماینده ولی فقیه در استان قدردانی کرد و گفت: رسانه های استان از پدیده ای حمایت کردند که پس از 11 سال به خراسان شمالی هویت فرهنگی و مستقل داد و هم چنانکه استان از سال 91 در جریان سفر رهبری خیز توسعه برداشت، اکنون نیز با معرفی نماینده ولی فقیه در استان، خیزش برای توسعه ارزش های دینی فرهنگی، اشتغال و توسعه استان فراهم خواهد شد.
 

مسئول بسیج رسانه خراسان شمالی نیز به شکل گیری این نهاد در سال 92 اشاره کرد و گفت: اکنون بسیج رسانه خراسان شمالی 150 عضو دارد که با تفکر بسیجی کار رسانه ای انجام می دهند و در تحقق منویات رهبری پیشگام هستند.
 
محسن زاهد احمدی بیان کرد: توسعه رسانه ای استان ضرورتی برای کمک به توسعه استان در بخش های مختلف است که این مهم نیازمند همکاری مردم و مسئولان است.
وی اظهار داشت: بسیج رسانه با رویکرد امیدآفرینی ،اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در راستای اقتصاد مقاومتی گام بر می دارد.
در این دیدار قاب عکسی مزین به تنها شهید رسانه استان محمد رضا امانی و چهار شهید مدافع استان به نماینده ولی فقیه تقدیم شد

انتهای خبر/..

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.