معاون دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین با اشاره به جنایت‌ها و تجاوزات آل خلیفه علیه علما و شهروندان شیعه این کشور خواستار برگزاری همه پرسی مردمی درباره گزینه‌های ملت بحرین شد.

بحرین، خواستار همه‌پرسی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، شیخ حسین الدیهی معاون دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین در بیانیه‌ای اظهار داشت: همه از بزرگ و کوچک و چه در داخل و خارج از کشور از حجم جنایت و تجاوزاتی که علیه علما و شهروندان شیعه، عقاید و شعائر شیعیان اعم از مردم و زن روا داشته می شود، اطلاع دارند و آنچه که شیعیان بحرین با آن مواجه هستند، هدف قرار دادن رسمی عقاید، شعائر و باورهای آنها است و همگی اینها نشاندهنده وجود یک رژیم داعشی دیگر است که با شیعیان مبارزه می کند و حقوق آن را زیر پا می گذارد.

معاون دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین همچنین خواستار برگزاری همه پرسی آزاد مردمی برای شناخت اصالت  و گزینه های ملت بحرین و نیز اصالت و پاکی شیخ عیسی قاسم شد تا مشخص شود که چه کسی اصالت دارد و چه کسی در این کشور دزد است و چه کسی پاک.

وی افزود: شیخ عیسی قاسم رهبر اصیل بحرینی است و ریشه و اصالت وی از هزاران سال پیش در این خاک و سرزمین است و دنیا و ملت بحرین به آن اذعان دارد، شیخ عیسی قاسم هیچ دیناری به سرقت نبرده است و اراضی وطن را غارت نکرده و هیچ دزدی دریایی و تجارت با قدرت به خاطر سیطره بر اموال ملت انجام نداده و هیچ شهروندی را به دلیل درخواست حقوق خود به قتل نرسانده است و کشور اسلامی را به روی کسانی که اهل عربده کشی، روسپی گری و غیره هستند، باز نکرده است.

این اظهارات الدیهی در حالی است که دستگاه قضایی بحرین اعلام کرد که جلسه دوم محاکمه شیخ عیسی قاسم برگزار شده است و دادگاه بعد از حاضر نشدن شیخ عیسی قاسم در جلسه محاکمه این جلسه را به پنجشنبه 25 شهریور موکول کرد.

‏فاطمه الحواج وکیل بحرینی اعلام کرد که شیخ عیسی قاسم در این جلسه حضور پیدا نخواهد کرد و بر اساس قانون در جلسه بعد حکم غیابی صادر خواهد شد.

رژیم آل خلیفه در ادامه سیاست سرکوب مخالفان، شیخ عیسی قاسم را به «پول‌شویی و کمک به تروریسم» متهم و 20 ژوئن (31 خرداد) وی را از حق شهروندی محروم کرد.

وزارت کشور بحرین مدعی است که شیخ عیسی قاسم از جایگاه خود به‌عنوان روحانی برجسته برای «خدمت به منافع خارجی و گسترش خشونت و اختلافات فرقه‌ای» استفاده کرده است، اما این مرجع برجسته شیعی  اتهامات رژیم حاکم را بی‌اساس خوانده است.

مردم بحرین از زمان سلب تابعیت شیخ قاسم  مقابل خانۀ این روحانی تحصن کرده‌اند.

شیخ عیسی قاسم که رهبر معنوی انقلاب بحرین به شمار می‌آید، پس از تأسیس کشور بحرین در سال 1971 از نجف اشرف به این کشور بازگشت و با اکثریت آراء به مجلس راه یافت و تا زمان انحلال آن، عضو مجلس ملی بحرین بود.

مرکز حقوق بشر بحرین نیز سلب تابعیت شیخ قاسم را محکوم کرده و آن را تصمیمی مستبدانه و مغایر با قوانین بین المللی دانسته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.