قدس آنلاین/ سعید کوشافر: دختر جوان مدتها بود که پولهایش را جمع می‌کرد، از عیدی‌هایش تا پول توجیبی‌ها و هدایایی که پدرش به خاطر نمرات خوبش در پایان سال تحصیلی به او تقدیم کرده بود.

بدل اندازی که از روی دیوار می‌آمد پشت دیوار زندان رفت

 

همه و همه این پولها را بخاطر خرید گوشی دلخواهش کنار گذاشته بود، او مدتها بود که در پی گوشی بود و طی این مدت مدل جدید آنهم وارد بازار شده بود و حالا می‌توانست آخرین مدل گوشی را بخرد.

عصر روز گذشته همراه مادر و برادرش سری به بازار زده بود و با قیمت‌ها آشنا شده بود، قیمت آکبند این گوشی خیلی بالاتر از چیزی بود که فکرش را می‌کرد، ضمن اینکه موبایل فروشها گوشی آکبند را فقط به همراه تجهیزات جانبی می‌فروختند که قیمت را بیشتر بالا می‌برد.

چاره‌ای نبود، دست خالی به خانه بازگشتند، دخترک باید باز هم منتظر می‌ماند و پولهایش را جمع می‌کرد تا بتواند به آنچه در نظر داشت برسد، اما آنروز عصر که با دوستش درد دل می‌کرد از او شنید که در سایت دیوار می‌تواند گوشی‌هایی که صاحبان آنها به پول نیاز دارند با قیمت ارزانتر پیدا کرده و خریداری نماید، حتی گوشی‌هایی که فقط چند روز کار کرده‌اند.

دخترک بلافاصله بعد از قطع تماس سراغ این سایت رفت و خیلی زود توانست گوشی مورد نظرش را با قیمت بسیار پایین‌تر از آنچه فروشگاهها عنوان می‌کردند، پیدا کند.

گوشی به نوشته مالکش فقط چند روز کارکرده بود و اینرا می‌شد از درج یک کد دریافت. دخترک با شماره تلفن مندرج در آگهی تماس گرفت، جوان از پشت خط آگهی را تأیید کرد و گفت که هنوز گوشی‌اش را نفروخته است.

مرد جوان گفت که حاضر است برای راحتی دخترک ساعتی بعد گوشی را درب منزل تحویل دهد و پول را نقد دریافت کند.

ساعتی بعد و زمانی که پدر خانواده هم رسیده بود، مرد جوان مقابل خانه دخترک حاضر شد و گوشی را به آنها نشان داد، گوشی سالم و نویی بود، کد مربوط هم نشان می‌داد که تنها چند ساعت از گوشی استفاده شده است. دخترک گوشی را پسندید و چانه زنی‌ها سر قیمت هم خیلی زود به نتیجه رسید. پدر و برادر دخترک هم گوشی را چک کردند، گوشی سالم بود دوربین و سایر تجهیزاتش هم درست کار می‌کرد، پدر دخترک با مرد جوان دست دادند و معامله انجام شد و پدر پولها را شمرد و دست مرد جوان داد.

مرد جوان لحظه‌ای فرصت خواست تا کارتن گوشی را از داخل ماشین بیاورد و تعدادی از تصاویر موجود در گوشی را که مورد نیازش بود به مموری کارت منتقل کند و آنرا بردارد. او در عین حال گفت که باید بعد از برداشتن مموری کارت گوشی را فورمت کند تا مثل روز اول از هرگونه اطلاعات پاک شود.

اودقایقی در خودرواش با گوشی مشغول بود و بعد در حالیکه همه او را نگاه می‌کردند، گوشی را داخل جعبه گذاشت و تحویل داد و سپس سوار ماشینش شد و رفت.

تا ساعتی دخترک که شوق خرید گوشی داشت متوجه نشد، اما زمانی که وارد تنظیمات و امکانات گوشی شد، فهمید که چه کلاهی سرش رفته و این گوشی تقلبی است.

آنها فهمیدند که مرد جوان با تردستی و در مقابل چشم آنها گوشی اصلی را که به آنها نشان داده بود با گوشی بدلی که ظاهری مشابه دارد عوض کرده و مطلا را بجای طلا فروخته و رفته است. مراجعه به سایت دیوار هم جوابگو نبود چرا که آگهی حذف شده بود و دست خانواده‌ای که پول میلیونی داده بود به جایی غیر پلیس بند نبود شکایت کردند و در نهایت این جوان که به ظاهر زرنگ بود توسط مأموران پلیس فتا بازداشت شد و در مقابل شاکی به شگردش ودر بدل اندازی اعتراف کرد.

در همین راستا سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح این خبر به خبرنگار ما گفت: خانم جوانی برای پی گیری شکایت خود به پلیس فتا استان مراجعه کرد.

وی افزود: شاکی در اظهارات اولیه خود به کارشناسان پلیس فتا گفت با توجه به توصیه دوستانم برای خرید گوشی، سری هم به سایت دیوار زدم که با تبلیغ فروش گوشی دلخواهم با قیمت شگفت انگیزی مواجه شدم و برای خرید آن به شماره داده شده زنگ زدم.

قرار شد فروشنده برای راحتی بیشتر من گوشی را به در منزل من بیاورد و برای همین عصر همان روز گوشی را به درب منزل ما آورد و گوشی همانی بود که ادعا می‌کرد.

من با توجه به اصالت گوشی و تأیید برادر و پدرم موافقت خود را اعلام کردم و فروشنده برای پاک کردن اطلاعات داخل گوشی به ماشین خود مراجعه و پس از پاک کردن اطلاعات گوشی، آن را به همراه کارتن و جعبه تحویلم داد.

اما وقتی بار دیگر داخل جعبه را نگاه کردم گوشی عوض شده و گوشی تقلبی به جای آن داخل جعبه بود. سرهنگ جهانشیری ادامه داد: کارشناسان پس از اخذ و بررسی اظهارات شاکی اقدامات خود را آغاز و با توجه به ادله فنی و استعلامات مربوطه هویت متهم را  شناسایی کردند.

متهم که جوان 23 ساله است پس از دستگیری با دیدن شواهد به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را از جرم مرتکب شده کسب منفعت مالی عنوان کرد.

سرهنگ جهانشیری اظهار داشت: پس از تکمیل پرونده متهم به همراه پرونده جهت کسب تکلیف نهایی به دادگاه اعزام شد و درخصوص دیگر موارد کلاهبرداری احتمالی در پرونده وی نیز تحقیقات ادامه دارد.

سرهنگ جهانشیری در پایان به شهروندان هشدار داد: در خریدهای خود از سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی تا تحویل کالا و نحوه کارکرد آن و بررسی اصالت آن از پرداخت هرگونه وجهی خودداری شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.