سازمان اطلاعات داخلی آلمان درباره تلاش روزافزون سلفی ها و نیروهای اسلام گرای افراطی از جمله داعش برای استخدام نیرو از بین پناهندگان ابراز نگرانی شدید کرد.

تلاش  نگران کننده داعش برای استخدام نیرو

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سازمان اطلاعات داخلی آلمان با نگرانی به تلاش های افراط گرایان برای استخدام نیرو از بین پناهندگان می نگرد.

"هانس گئورگ ماسن"، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان در برلین گفت: تا به حال بیش از 340 مورد از این گونه موارد برای ما مشخص شده است. اما این ها مواردی است که برای ما روشن شده است و احتمالا موارد بیشتری وجود دارد.

ماسن گفت که سازمان اطلاعات داخلی آلمان مسئولان اقامتگاه های پناهندگان را از این مشکل آگاه کرده و اطلاعات لازم برای این منظور را در اختیار آن ها قرار داده است.  به گفته وی این مسئله برای ما نگران کننده است که سلفی ها و دیگر گروه های افراطی اسلام گرا در اقامتگاه های پناهندگان تبلیغ می کنند.

وی این مسئله را خطرناک ارزیابی کرده و با نگاهی به حملات تروریستی اخیر در ایالت بایرن آلمان گفت: همچنین قبل از حملات تروریستی در وورتسبورگ و آنسباخ هم حملاتی با انگیزه های اسلامی افراطی در آلمان وجود داشته است. درسی که باید بگیریم این است که ما نباید تنها روی داعش و جوخه های ترور احتمالی که به اروپا می فرستد تمرکز کنیم. بلکه عاملان ترور می توانند افرادی باشند که افراط گرا شده و یا سفارشی (از سازمان های تروریستی) دریافت کرده اند.

وی افزود: البته پی گیری و شناسایی این افراد بسیار دشوارتر است. از این رو ما به جامعه ای نیاز داریم که به تغییرات و اطراف خود دقت می کند. یکی از سختی های کار نظارت بر ارتباطات اسلام گرایان افراطی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.