قیمت نفت خام سنگین ایران در هفته منتهی به پنجم اوت (پانزدهم مرداد) با یک دلار و ١٦ سنت کاهش به ٣٧ دلار و ٩٤ سنت برای هر بشکه رسید.

 قیمت نفت صادراتی ایران به بشکه ای ۳۷ دلار کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، در هفته های گذشته قیمت نفت در بازار جهانی تحت تاثیر احتمال افزایش عرضه و گزارش های ناامیدکننده از وضعیت افزایش مصرف و افزایش ذخیره توسط مصرف کنندگان، روند کاهشی داشته است به طوری که از حدود بشکه ای 50 دلار به زیر 40 دلار کاهش یافته است.
بر این اساس، نفت صادراتی ایران نیز در مسیر کاهشی قرار دارد و اکنون به قیمت هر بشکه کمتر از 40 دلار خرید و فروش می شود.
به گزارش مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به پنجم اوت با یک دلار و ٤١ سنت کاهش به ٣٩ دلار و ٤١ سنت برای هر بشکه رسید.
میانگین قیمت نفت خام سبک ایران امسال تاکنون ٣٧ دلار و ٦٠ سنت برای هر بشکه بوده است.
قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٣٩ دلار و ١٠ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، یک دلار و ١٤ سنت کاهش نشان می دهد.
هر بشکه نفت خام دبلیو.تی.آی آمریکا در هفته منتهی به پنجم اوت با یک دلار و ١٧ سنت کاهش، ٤٠ و ٨٣ دلار برای هربشکه معامله شد.
قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با یک دلار و ٧٨ سنت کاهش به ٤٠ دلار و ٨٤ سنت برای هر بشکه رسید که بیشترین کاهش را در میان نفت خام های شاخص به خود اختصاص داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.