قدس آنلاین/ هنگامه طاهری: دستگاه‌های مختلف بدهکاری قابل ملاحظه‌ای به شهرداری مشهد دارند.

بدهی ۲۰ هزار میلیاردی شهرداری مشهد به بانک‌ها

معاون اداری مالی شهرداری مشهد ضمن اظهار مطلب فوق در نشست خبری گفت: در خصوص چند دستگاه و اداره دولتی اخطار کمیسیون 77 رفته، اما چون پای منفعت مردم در میان بوده شهرداری هنوز آن‌ها را پلمب نکرده است.

آذری با اشاره به بخش‌های خصوصی بر پرداخت مطالبات شهرداری تأکید کرد و بیان داشت: دانه درشت ها پیش از پلمب پای میز مذاکره بیایند و بدهی خود را تعیین تکلیف کنند.

* هزینه روزانه 5/3 میلیارد تومان شهر

وی در باره لزوم وصول مطالبات شهرداری اظهار داشت: اداره جاری شهر مشهد روزانه سه و نیم میلیارد تومان هزینه دارد و ما اگر هزار میلیارد تحقق درآمد داشته باشیم، فقط می‌توانیم شهر را روی پا نگه داریم.

او اضافه کرد: بیش از 80 درصد درآمد شهرداری مربوط به دریافت مالیات است، اما وقتی در رکود اقتصادی قرار می‌گیریم در نتیجه ارزش افزوده هم کاهش می‌یابد و درآمد شهرداری از این بابت نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی اذعان کرد: بخش کسب درآمد حاصل از ساخت و ساز شهرداری مربوط به هزینه حاصل از دادن پروانه ساختمان به مردم است که آن هم  با وجود تخفیف 34 درصدی به دلیل رکود ساخت و ساز با کاهش مواجه بوده است.

به گفته او، سال 94 درآمد نقدی شهرداری هزار و 800 میلیارد تومان بوده که بیش از 70 درصد آن مربوط به حوزه ساخت و ساز و بخش عمده آن مربوط به تراکم فروشی بوده است.

وی اضافه کرد: درآمد مصوب نقدی امسال شهرداری مشهد 32 هزار و 760 میلیارد ریال است که به صورت روزشمار تاکنون باید 13 هزار و 20 میلیارد ریال از این میزان محقق می‌شد.

وی خاطر نشان کرد: درآمدهای نقدی شهرداری مشهد در سال گذشته با احتساب کمک‌های دولتی 2 هزار و 868 میلیارد تومان و بدون کمک‌های دولت 2 هزار و 560 میلیارد تومان بوده است.

او درآمد روز شمار شهرداری را در سال جاری تا کنون 42 درصد ودرآمد نقدی را با کمک‌های دولت هزار و 302 میلیارد تومان عنوان کرد.

با وجود این معاون اداری مالی شهرداری مشهد یادآور شد، در همین مقطع زمانی درآمد شهرداری نسبت به سال گذشته 50 میلیارد تومان افزایش داشته است.

وی همچنین گفت: هم اکنون شهرداری مشهد بیش از 20 هزار میلیارد ریال بابت فروش اوراق مشارکت به بانک‌ها بدهکار است.

او این بانک‌ها را تجارت، بانک شهر و سپه عنوان کرد.

وی در همین خصوص بیان کرد: از این مقدار مبالغ قابل ملاحظه‌ای با تهاتر تسویه حساب شده است.

وی با اشاره به تبدیل نشدن برخی دارایی‌های شهرداری به پول نقد بیان داشت، بر این اساس بانک سپه پای میز مذاکره نمی آید.

*همکاری 20 هزار نیروی کار با شهرداری

وی ادامه داد: حدود 9 هزار کارمند در شهرداری مشهد و سازمان‌های وابسته مشغول کار هستند و حدود 11 هزار نفر نیز در قالب قراردادهای برون‌سپاری از توان بخش خصوصی برای اداره این شهر به خدمت گرفته شده‌اند.

معاون اداری و مالی شهرداری مشهد گفت: از سال 1392 تاکنون هزار نفر در قالب قراردادهای حجمی وارد شهرداری شده اند که باید تعیین تکلیف شوند.

وی در خصوص حقوق نامتعارف در شهرداری مشهد هم اظهار داشت: این شهرداری در موضوع حقوق و پاسخگویی به بازرسی کل کشور صادقانه و شفاف عمل کرد و طبق بررسی به عمل آمده در شهرداری مشهد حقوق نامتعارف نداشتیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.