قدس آنلاین/ بردسکن: رئیس اداره حفاظت محیط زیست بردسکن از خشک شدن ۹۰ درصد چشمه‌های منطقه حفاظت شده «درونه» در این شهرستان خبر داد.

۹۰درصد چشمه‌های منطقه حفاظت شده «درونه» بردسکن خشک شده است

مهدی ذوالفقاری افزود: امسال شانزدهمین سال حاکم شدن خشکسالی بر این منطقه است که در طول این دوره آسیب‌های فراوانی به محیط زیست وارد شده است.

وی از ساخت و جانمایی دو مخزن پنج هزار لیتری ذخیره آب برای کاهش اثرات خشکسالی در این منطقه خبر داد و افزود: این اقدام با هدف تامین آب مورد نیاز وحوش و جلوگیری از خسارات ناشی از خشکسالی بر محیط زیست انجام شده است.

وی گفت: منطقه حفاظت شده «درونه» با وسعت 70 هزار هکتار در غرب بردسکن و در حاشیه منطقه حفاظت شده  خارتوران استان سمنان و پناهگاه حیات وحش دشت لاغری  قرار دارد و یکی از زیستگاه‌های یوزپلنگ آسیایی است که وجود این گونه کمیاب در منطقه قطعی شده است، ولی نیاز به حضور مستمر و پایش دقیق در منطقه احساس می شود تا بتوان از این گونه با ارزش عکس و فیلم تهیه کرد.

ذوالفقاری  افزود: از انواع مختلف گیاهان این منطقه می توان به بلقیس، گل زرد، سلمه، شور، خار گونی، بومادران، تلخه، چرخه، کنگر، شیرسگ، جو دوسر، کاکوتی، فستوکا، جووحشی، خارمشک، مریم گلی، پونه، گون، خارشتر، دلمه ترکی، زیره سیاه و گل لاله اشاره کرد. در این منطقه علاوه بر گونه‌های ذکر شده گیاهی، انواع مختلفی از گونه‌های درختی نیز روییده اند که می توان از مهم‌ترین آن‌ها درخت بنه، زرشک، بید کوهی و بادام وحشی را نام برد.

وی همچنین گفت: این منطقه زیستگاه جانورانی مانند آهو، قوچ، میش، روباه، گرگ، شغال، خرگوش و کفتار است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.