رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم معتقد است: اگر کسی تلقی‌اش این باشد که ما می‌توانیم مسلمان بمانیم، جبهه حق پایدار باشد و هیچ درگیری هم بین جبهه حق و باطل برقرار نشود، این توهم باطلی است.

توهم حفظ مسلمانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری نماینده البرز در مجلس خبرگان رهبری با موضوع «ما و جنگ بی‌پایان» در مراسم یادبود شهید مدافع حرم در کرج سخنرانی کرد.

وی در این مراسم گفت: اصل جنگ تعطیل‌بردار نیست، منتها شکل، موضوع وشیوه آن متناسب با زمان و مکان تغییر می‌کند. هر چند هم همه تلاش کنند که هیچ برخوردی نباشد، شدنی نیست. درگیری بین جبهه حق و باطل ضروری و اجتناب ناپذیر است. موضوعی برای مصالحه وجود ندارد. چون تنش بر سر «الله» است.

 

این استاد حوزه افزود: وقتی ما دنبال خدای خودمان هستیم و آن‌ها هم دنبال دنیای خودشان هستند، امکان مصالحه نیست. در این جنگ دو طرف ضربه می زنند، خسارت می بینند، می کشند و کشته می شوند، فقط تفاوت یک‌جا است، «الذین آمنوا یقاتلون فی سبیل الله والذین کفروا یقاتلون فی سبیل الطاغوت».

 

میرباقری با اشاره به آیه شریفه «وَ لِیَبْتَلِیَ اللهُ ما فی صُدُورِکُمْ وَ لِیُمَحِّصَ ما فی قُلُوبِکُمْ» اظهار داشت: یکی از اهداف این درگیری ها و جنگ هایی که بین جبهه حق و باطل برپا می شود و سرانگشت تدبیر نهایی آن هم به خود خدای متعال بر می گردد، این است که در این صحنه ها خداوند ما را خالص می کند. پاک شدن جبهه حق از ناخالصی‌ها، در همین درگیری‌های سخت است.

 

وی ادامه داد: بنابراین درگیری‌هایی که بین جبهه حق و باطل است و بعضی خیال می کنند می تواند نباشد، این خارج از اراده ماست. بین جبهه حق و باطل یک درگیری هست، و این درگیری تا پیروزی مطلق جبهه حق ادامه پیدا می کند. در آن دوران یک صلح پایدار اتفاق می افتد. صلح پایدار وقتی است که بساط جبهه باطل برچیده شود.

 

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم تأکید کرد: اگر کسی تلقی‌اش این باشد که ما می‌توانیم مسلمان بمانیم، جبهه حق پایدار باشد و هیچ درگیری هم بین جبهه حق و باطل برقرار نشود، این توهم باطلی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.