۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
کد خبر: 413182

وزارت خارجه بریتانیا اعلام کرد که خبر پناهندگی یک دیپلمات کره شمالی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

بررسی پناهندگی دیپلمات کره شمالی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، روز سه‌شنبه، ٢٦ مرداد وزارت خارجه بریتانیا گفت که از گزارش‌های مربوط به غیبت یک عضو سفارت کره شمالی در لندن آگاهی یافته اما هنوز نمی‌تواند این خبر را تایید کند.

رسانه‌های خبری کره جنوبی گزارش کرده‌اند که یک دیپلمات کره شمالی در لندن که علاوه بر انجام وظایف کنسولی، مامور تحت نظر گرفتن و جاسوسی از پناهندگان آن کشور در بریتانیا هم بود محل ماموریت خود را ترک و از کشور ثالث درخواست پناهندگی کرده است.

براساس این گزارش، سفارت کره شمالی در لندن در صدد یافتن محل فعلی این دیپلمات است. در این گزارش‌‌ها از دیپلمات مورد نامی برده نشده اما گفته شده است که همراه با همسر و فرزندان خود لندن را ترک کرده و به محل نامعلومی رفته است.

براساس فهرست منتشر شده توسط وزارت خارجه بریتانیا، علاوه بر هینون هک بونگ، سفیر کره شمالی در بریتانیا، سفارت آن کشور در لندن پنج عضو دیگر دارد که تنها دو عضو آن به وظایف کنسولی می‌پردازند. در صورتی که خبر پناهندگی دیپلمات کره ای صحت داشته باشد، قاعدتا یکی از این دو نفر باید فرد پناهجو باشد.

به گفته منابع دیپلماتیک، دولت کره شمالی قطعا پناهندگی یک عضو ارشد سفارت خود در لندن آن هم به دلیل سرخوردگی از انجام "فعالیت‌های غیردیپلماتیک" را باعث نگرانی خواهد دانست به خصوص اینکه با توجه به تعداد دیپلمات‌ها و منابعی که به این سفارتخانه اختصاص داده، ظاهرا برای آن اهمیت ویژه‌ای قایل است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.