دولت آلمان پیش بینی کرد که سال آینده به دلیل مهاجرت‌های بالا به این کشور بیکاری بعد از سال‌ها روند صعودی به خود گرفته و افزایش یابد.

علت افزایش بیکاری احتمالی در آلمان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سال هاست که شمار بیکاران در آلمان روندی نزولی را طی می کند، البته به زودی این روند تغییر خواهد کرد.

بر اساس گزارش نشریه بیلد، دولت آلمان انتظار افزایش چشمگیر بیکاری در این کشور را دارد.

به این ترتیب دولت آلمان خود را برای این مسئله آماده می کند که بیکاری در این کشور به دلیل بحران پناهندگان برای اولین بار در عرض چندین سال گذشته افزایش یابد.

به گزارش نشریه "بیلد"، وزارت دارایی آلمان پیش بینی می کند که شمار بیکاران در سال آینده حدود 110 هزار نفر افزایش پیدا کرده و به 2.86 میلیون نفر برسد. این وزارتخانه دلیل این پیش بینی خود را مهاجرتهای بالا به کشور آلمان ارزیابی کرده است. این اولین افزایش بیکاری متوسط سالانه از سال 2013 خواهد بود.

بر اساس گزارش وزارت دارایی آلمان تا سال 2020 شمار بیکاران به طور متوسط به 3.1 میلیون نفر افزایش پیدا خواهد کرد و همزمان شمار شاغلان نیز افزایش می یابد. دولت پیش بینی می کند که شمار شاغلان تا سال 2020 با یک میلیون نفر افزایش به متوسط 44.1 میلیون نفر افزایش یابد.

به نوشته نشریه "بیلد" هر ساله سرمایه گزاری حدود 3.5 میلیارد یورو برای برطرف کردن کمبودهای موجود در زمینه ادغام و هماهنگی آموزش پناهندگان در آلمان ضرورت دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.