قدس آنلاین- بیرجند: سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از برگزاری همایش ملی "حاشیه‌نشینی و مشارکتهای جوانان" ۱ لغایت ۴ شهریورماه امسال دربیرجند خبرداد.

 همایش ملی حاشیه نشینی ومشارکتهای جوانان به میزبانی بیرجند

به گزارش  قدس آنلاین از بیرجند، حمیدرضا برومند در دومین جلسه هماهنگی برنامه‌ریزی برگزاری همایش ملی "حاشیه نشینی و مشارکتهای جوانان" اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان تدابیر مناسبی را در حوزه توانمندسازی سازمانهای مردم نهاد جوانان و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و حمایت از طرحها با رویکرد کاهش آسیبهای اجتماعی اندیشیده است.

وی با قدردانی از رویکردهای وزارت در پیگیری منویات مقام معظم رهبری در کاهش آسیبهای اجتماعی اظهار داشت: برگزاری دوره‌های توانمندسازی سازمانهای مردم نهاد جوانان و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در همین راستا انجام می‌شود.

برومند با بیان اینکه برای نخستین بار است که میزبان یک دوره ملی آموزشی و توانمندسازی سمنهای جوانان با حضور 21 استان کشور در روزهای یکم تا 4 شهریور در بیرجند هستیم تصریح کرد: محور این دوره "حاشیه‌نشینی و مشارکتهای جوانان" است که با حضور جمعی از مقامات کشوری، استانی و اساتید تراز اول و صاحب نظر در این عرصه برگزار می‌شود.

مهدی قناد، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده و کمیته‌های موردنیاز تشکیل شده بیان کرد: این همایش 3 روزه با برگزاری مراسم افتتاح در عصر روز یکم شهریور و با حضور روستا عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، رضا حجتی مدیرکل دفتر مشارکتهای اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، حسین زاده مشاور شهردار تهران و ناجای کشور و مقامات استانی آغاز می‌شود.

مسئول برگزاری این همایش ملی گفت: 16 ساعت دوره آموزشی در قالب 4 تیم کاری با سرفصلهای حاشیه‌نشینی و جغرافیایی آن، راه حلهای جهانی فائق آمدن بر معضل حاشیه‌نشینی، کاویدن راهکارهای بهره‌گیری از ظرفیت سمنها در کمک به حل این معضلات از اقدامات انجام شده در راستای برگزاری این همایش بوده است.

وی اظهار داشت: با توجه به سطح بالای کمی و کیفی این دوره در توانمندسازی سمنها مطمئن هستیم که بازوان اجرایی وزارت یعنی سازمانهای مردم نهاد جوانان به عنوان مجری قوی و توانمند نقش و رسالت حرفه‌ای خود را در کاهش آسیبهای اجتماعی به خوبی ایفا کنند.

قناد معرفی توانمندیهای سازمانهای مردم نهاد استان بازدید از میراث معنوی، رصد ستارگان و اجرای دومینو، بازدید از مناطق کمتر برخوردار و حاشیه‌نشین بیرجند را از برنامه‌های حاشیه‌ای پیش‌بینی شده این دوره اعلام کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.