۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
کد خبر: 413610

دیلما روسف، رییس جمهور تعلیق شده برزیل در آستانه برگزاری دادگاهش اعتراف کرد که اشتباهاتی انجام داده است اما تاکید کرد: من هیچ کاری که بهای آن استیضاح شدن باشد انجام نداده‌ام.

 روسف: من بی‌گناهم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا، در حالیکه زمان برگزاری دادگاه استیضاح روسف در حال نزدیک شدن است، دادگاه عالی فدرال برزیل روز سه شنبه دستور انجام تحقیقات درباره روسف و لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رییس جمهور پیشین برزیل به اتهام تلاش برای مسدود کردن رسیدگی به فساد در شرکت نفتی پتروبراس را داد. هنوز جزئیاتی درباره دستیابی به اطلاعات مورد نیاز برای انجام این تحقیقات بیان نشده است.

روسف قرار است در 25 اوت در دادگاه استیضاح حضور یابد.

در همین راستا روسف در نامه‌ای به مردم برزیل بار دیگر پیشنهاد خود را مبنی بر برگزاری انتخابات جدید در برزیل برای برون رفت از بحران به وجود آمده تکرار کرد.

وی گفت، اگر توسط سنا بخشیده شود، در این صورت از برگزاری رفراندوم برای برگزاری انتخابات زودهنگام حمایت خواهد کرد و مردم برزیل از طریق انتخابات می‌توانند شاهد یک دوره انتقالی از سیستم کنونی در کشور باشند که بسیاری آن را "فاسد" تلقی می‌کنند.

وی در این نامه آورد: من انتقادات تندی درباره دولتم به دلیل اشتباهاتی که مرتکب شده است، شنیده‌ام، من این انتقادات را قبول می‌کنم. ما می‌توانیم راه جدیدی را تاسیس کنیم. اما برگزاری انتخابات غیر مستقیم یک کودتای ابهام آمیز خواهد بود.

روسف اعلام کرد: ما دموکراسی را در کشور تقویت کردیم. بر همین اساس لازم است که سنا روند کنونی استیضاح را مسدود کند. من بی‌گناهم. هیچ بی عدالتی بیش از این نیست که یک انسان بی‌گناه مجازات شود. برزیل اکنون یکی از حساسترین لحظات خود را در تاریخ این کشور پشت سر می‌گذارد.

روسف به لاپوشانی کسری بودجه و فساد، نقض قوانین بودجه‌ای و دریافت وام‌های دولتی غیرمجاز برای کمپین خود در انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 متهم است. وی می‌گوید استیضاحش در واقع یک "کودتا" علیه دولتش است.

مجلس سنای برزیل باید پس از پایان پروسه قضاوت نهایی درباره روسف که ممکن است چند روز طول بکشد با اکثریت دو سومی به کنار گذاشتن او از ریاست جمهوری رای دهد. اگر چنین اتفاقی رخ دهد در این صورت میشل تامر تا زمان برگزاری انتخابات آتی در سال 2018 به عنوان رییس جمهور در قدرت باقی می‌ماند.

سنای برزیل روسف را در 12 مه به عنوان اولین رئیس‌جمهوری زن در برزیل از کار معلق کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.