قدس آنلاین/مهدی شهرآبادی: ورود موج جدید ریزگردها از مرزهای غربی کشور چند استان کشور از جمله ایلام، لرستان، کرمانشاه، استان مرکزی و خوزستان را تحت تأثیر قرار داد به گونه ای که مردم دوباره با ماسک روانه خیابان ها شدند.

   ورود موج جدید ریزگردها به استان های غربی و جنوبی

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از ورود موج ریزگردها از روز گذشته به این استان خبر داد و گفت: آلودگی هوای برخی مناطق به شش برابر حد مجاز رسیده است.

مهرداد فتحی بیرانوند افزود: با ورود موج ریزگردها به لرستان هوای شهرستان های پلدختر، کوهدشت و   نورآباد به ترتیب با آلودگی 6 ، 5/4 و2 برابر حد مجاز در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفتند.

 

تعطیلی ادارات ایلام از ساعت 12 ظهر!

گزارش خبرنگار ما از ایلام نیز حاکی است: بارش ریزگردها دوباره هوای ایلام را تحت تأثیر قرار داده و نفس کشیدن را برای مردم استان سخت تر کرده است.

حال با این وضعیت و با توجه به ورود توده گردوغبار به استان و بنا به تصمیم کمیته اضطرار آلودگی ها، فعالیت همه ادارات و بانک‌ها به جز مراکز خدماتی و امدادرسان از ساعت 12 ظهر دیروز تعطیل شد.

در میان شهرهای استان، شهر ایوان در شمال غربی استان، بیشترین آلودگی را دارد.

همچنین ورود یک توده هوای غبارآلود به قصرشیرین استان کرمانشاه طی روز گذشته، دید افقی را در این شهرستان مرزی به 600 متر کاهش داد.

سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان 75روز درگیر پدیده گرد و غبار است.

 

* هجوم دوباره ریزگردها به خوزستان

روز گذشته خوزستانی ها نیز از پدیده گرد وغبار در امان نبودند به گونه ای که رئیس مرکز بهداشت خوزستان از مردم شهرهای استان به خصوص دزفول خواست که با توجه به وقوع پدیده گرد و غبار و گرمای هوا تا حد امکان از منزل خارج نشوند.

دکتر شکرا... سلمان‌زاده با اشاره به تأثیر این آلوگی هوا و اثرات آن در مخازن و منابع آب نیز تصریح کرد: توصیه ما این است که مردم بیرون از خانه از آب مخازن، آب رودخانه یا آب مشکوک استفاده نکنند و حتما آب بسته‌بندی شده بنوشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.