​قدس آنلاین/ایلام/غلامرضا محمدمرادی: فرماندار شهرستان ایلام گفت: در طول ۳ سال فعالیت دولت تدبیر و امید، بالغ بر ۵۰۹ میلیارد تومان از محل منابع ملی، استانی و...، برای توسعه شهرستان ایلام هزینه شده است.

تدبیر ۵۰۹ میلیارد تومانی دولت برای توسعه ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، ناصر خوش خبر در مصاحبه با جمعی از خبرنگاران رسانه های دیداری و شنیداری استان با تشریح عملکرد 3 ساله دولت، برنامه های هفته دولت در این شهرستان را تبیین کرد و اظهار داشت: رسانه ها چشمان بینای جامعه و مورد وثوق مردم اند و رسالت خطیر و وظائف سنگینی بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه شرایط حاکم بر این شهرستان به عنوان مرکز استان، شرایط خاصی است و بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، افزود: مردم ایلام لایق و شایسته خدمت اند و همه ما بایستی با همدلی و همزبانی، معرف خوبی برای این استان باشیم.

 فرماندار شهرستان ایلام با اشاره به اینکه در ایلام یک تیم مدیریتی منسجم، همراه و تلاشگر مشغول انجام وظیفه هستند، بیان داشت: تعامل، همراهی و همکاری مجموعه های اداری شهرستان، آحاد مختلف جامعه و رسانه ها برای پیشبرد اهداف دولت تدبیر و امید، شایسته تقدیر است.

ناصر خوش خبر با بیان اینکه در طول 3 سال فعالیت دولت تدبیر و امید، بالغ بر 509 میلیارد تومان از محل منابع ملی، استانی و...، برای توسعه شهرستان ایلام هزینه شده است، یادآور شد: دولت تدبیر و امید تا کنون در راستای ارائه خدمات همه جانبه به ملت، به خوبی گام برداشته و بسیاری از و عده ها و شعارهای خود را به درستی در ایلام محقق نموده است.

* هزینه 280 میلیارد تومانی در حوزه نفت و گاز!

وی از هزینه 280 میلیارد تومانی دولت در حوزه نفت و گاز ایلام خبر داد و خاطرنشان ساخت: واحد الفین پتروشیمی ایلام و شیرین سازی میعانات گازی از جمله پروژه های شاخصی است که در این حوزه به سرانجام رسیده اند.

 فرماندار شهرستان ایلام به هزینه 28 میلیارد تومانی در حوزه آموزش و پژوهش، 14 میلیارد تومانی در حوزه قضایی، 43 میلیارد تومانی در حوزه بهداشت و درمان، 23 میلیارد تومانی در حوزه آب و فاضلاب، 9 میلیارد تومانی در حوزه عمران و خدمات شهری، 24 میلیارد تومانی در حوزه ورزش و جوانان، 58 میلیارد تومانی در حوزه راهها و حمل و نقل و 10 میلیارد تومانی در حوزه فرهنگ و هنر در طول این سه سال، اشاره و تصریح کرد: این مبالغ در راستای تحقق و عده های دولت و به منظور تکمیل و تجهیز برخی پروژه های شاخص همچون بیمارستان 324 تختخوابی بانگنجاب، کلینیک ویژه، استادیوم 15 هزار نفری ایلام، مصلای ایلام، کتابخانه مرکزی، پارک جنگلی بلوط، راههای مواصلاتی شهری و روستایی، ندامتگاه ایلام و...، هزینه شده است.

* توجه دولت به روستاها ستودنی است!

ناصر خوش خبر با بیان اینکه نگاه دولت تدبیر و امید به ماندگاری و توسعه جمعیت روستایی بویژه روستاهای مرزی، ستودنی است، تأکید کرد: در راستای توجه به عمران و آبادانی روستاها، در طول این 3 سال 8 میلیارد تومان به روستاهای این  شهرستان تخصیص یافته و هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت هفته دولت بیش از 36 پروژه عمرانی، خدماتی و کشاورزی با اعتباری بالغ بر550 میلیارد ریال در شهرستان ایلام کلنگ زنی یا به بهره برداری می رسد، گفت: با افتتاح و بهره‌برداری از این طرح‌ها، زمینه اشتغال برای 65 نفر از افراد جویای کار استان فراهم خواهد شد.

فرماندار شهرستان ایلام با بیان اینکه در سه سال گذشته برای تمیل کتابخانه مرکزی ایلام بیش از 2 میلیارد تومان اختصاص یافته است، اظهار داشت: در طول این مدت برای 10 تشکل سیاسی و 30 تشکل غیردولتی مردم نهاد در شهرستان ایلام،  مجوز فعالیت صادر و زمینه صدور شناسنامه برای 454 نفر از معاودین عراقی نیز فراهم شده است.

* پارک جنگلی بلوط؛ مروارید سبز دولت در ایلام!

ناصر خوش خبر به ابتکار مروارید نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان برای ایجاد پارک جنگلی بلوط در منطقه چغاسبز ایلام اشاره کرد و افزود: با حمایت استاندار تلاشگر ایلام و با همکاری و همراهی همه دوائر دولتی، احداث پارک بلوط در منطقه جنگلی چغاسبز ایلام در دستور کار قرار گرفت و به خوبی عملیاتی شد و خوشبختانه هم اکنون با جدیت در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه در این پارک جنگلی؛ سرویس های بهداشتی، بوفه، آلاچیق، سکوی نشیمن و ...، احداث و روشنایی معابر نیز ایجاد شده است، بیان داشت: با بهره برداری از این فضای تفریحی، مردم با آسایش و آرامش کامل، اوقات فراغت خود را به خوبی در این پارک سپری خواهند کرد.

وی با تقدیر از همه دست اندرکاران، بانیان، حامیان و مجریان این پارک جنگلی بویژه مجموعه منابع طبیعی استان، یادآور شد: امیدواریم که با تزریق بموقع اعتبارات و با تلاش و جدیت شبانه روزی همگان، این پروژه مهم رفاهی- تفریحی هرچه سریع تر به سرانجام برسد و مردم از برکات آن بهره مند شوند.

* آینده ای درخشان در انتظار/ چوار؛ شایسته ارتقاء به شهرستان!

فرماندار شهرستان ایلام در ادامه به ظرفیت های مختلف بخش چوار بویژه در حوزه صنعت اشاره و تصریح کرد: با توجه به وجود منابع غنی و  صنایع بزرگ در این بخش، آینده ای روشن و درخشان در انتظار این منطقه صنعتی است.

ناصر خوش خبر با بیان اینکه بخش صنعتی چوار بیش از هر منطقه دیگری شایستگی و پتانسیل ارتقاء به شهرستان را داشته و دارد، تأکید کرد: امیدواریم با درایت دولت تدبیر و امید، این انتظار و خواسته مردمان این منطقه محقق و بخش چوار در آینده نزدیک به شهرستان تبدیل شود.

گفتنی است در پایان این نشست خبری، ناصر خوش خبر با روی خوش و صمیمانه به سؤالات و انتقادات متنوع پاسخ گفت و سپس خبرنگاران در معیت فرماندار و معاونین ایشان، رئیس شورای اسلامی شهر و سرپرست و معاونین شهرداری ایلام، از تعدادی از پروژه‌های عمرانی سطح شهر ایلام از جمله تعریض خیابان آیت‌اله حیدری، مراحل ساخت و تکمیل بیمارستان 320 تختخوابی بانگنجاب و عملیات اجرایی پارک بلوط، بازدید کردند و در جریان بخشی از خدمات دولت تدبیر و امید در ایلام قرار گرفتند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.