نماینده مردم محلات در مجلس با اشاره به رفتار اهانت‌آمیز برخی سفارت‌خانه‌ها با ایرانیان از دولت خواست تا سازوکار مناسبی را برای مهار این پدیده مذموم فراهم کند.

دولت مانع بی‌حرمتی به ایرانیان شود

به گزارش قدس آنلاین،حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم ، با اشاره به اقدامات توهین آمیز برخی سفارتخانه‌ها در انجام صدور روادید مسافران ایرانی اظهار کرد: اخباری به دست ما رسیده مبنی بر اینکه برخی سفارتخانه‌های خارجی در اعطای روادید به مسافران ایرانی سازوکارهایی را فراهم کرده‌اند که موجب بی‌حرمتی به هموطنانمان شده است.

وی با خطاب قرار دادن دستگاه دیپلماسی ابراز کرد: انتظار است وزارت امور خارجه در مقابل این‌گونه برخوردها عکس‌العمل مناسبی گرفته و از حق ملت ایران دفاع کند.

نماینده مردم محلات درباره اینکه رئیس‌جمهور گفته بود دولت عزت را به پاسپورتهای ایرانی باز می‌گرداند، تصریح کرد: هر روز بر گستاخیهای دستگاههای دیپلماسی برخی کشورهای خارجی که با کشور ما دشمنی دارند افزوده می‌شود. یکی از این نمونه‌ها همین صدور روادیدها است.

حجت‌الاسلام سلیمی تصریح کرد: در حال حاضر نیاز نیست تا دولت عزت را به پاسپورتهای ایرانیان برگرداند، فعلاً همین که نگذارد این چنین بی‌حرمتیهای به ملت شریف ما از سوی برخی کشورهای خارجی انجام شود برای ما بس است.

وی تاکید کرد: لازم است هرچه سریعتر دستگاه دیپلماسی کشور در قبال این رفتارهای زننده و توهین آمیز برخی کشورهای خارجی بایستد و نگذارد به حرمت و شخصیت ملت ما توهین شود.

پیشتر رئیس دولت امید و تدبیر  در تبلیغات انتخاباتی خود گفته بود: «قول می‌دهم که اعتبار و  احترام را به پاسپورت ایرانی برگردانم. من عزت و غرور ملی ایرانیان را بازخواهم گرداند. من مجدداً قدرت ملی را به این کشور به کمک همت شما جوانان برمی‌گردانم.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.