۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 413939

مدیر دارالقران آل طاها، از خبرنگاران به عنوان سفیران فرهنگ دینی وارزش های اسلامی نام برد و بیان کرد: قرآن کریم، توصیه های نابی برای اصحاب رسانه دارد.

توصیه های ناب قرآن به خبرنگاران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام علی صادقی با حضور در دفتر تحریریه خبرگزاری شبستان استان هرمزگان و تجلیل از فعالان این رسانه، گفت: نظرات خداوند متعال راجع به موضوع خبر در قران کریم، شفاف و راهگشاست.

 

وی به آیه 83 سوره نساء اشاره کرد و افزود: خداوند در این سوره از کسانی که خبری را می شنوند ونسنجیده آن را نشر می دهند، به شدت انتقاد می کند ومی فرماید:«خبر را به اهل استنباط عرضه کنید و اگر حقانیت آن ثابت شد، آن وقت آن را پخش کنید».

 

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: خداوند متعال باتوجه به مهم بودن موضوع اخبار، در سوره احزاب آیه 60 برای کسانی که با پخش اخبار دروغ در جامعه دغدغه ایجاد می کنند از تعیین کیفری سخت سخن می گوید.

 

وی با بیان اینکه اما در کنار قران کریم، نظرات عترت نیز مهم و قابل تامل است، عنوان کرد: در جلد 2 کتاب بحارالانوار از پیامبر اسلام(صلی الله علیه واله وسلم) در سال آخر عمر مبارکشان روایت شده که فرمودند: «کسانی که خبرهای دروغی ازمن نقل می کنند زیادند، در آینده نیز زیادتر خواهند شد، هرکس آگاهانه به من نسبت دروغ بدهد ،جایگاهش دوزخ است و هرچه از من شنیدید به قرآن وسنت من عرضه کنید اگر موافق آن بود بپذیرید و گرنه رد کنید».

 

مدیر دارالقرآن آل طاها، یکی از مهمترین کتب حوزه های علمیه و علوم اسلامی دانشگاهیان  را علم رجال دانست و افزود: برای شناخت خبر صحیح از غیر صحیح، و افراد ناقل حدیث را مورد ارزیابی قرار می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم وظایف انسان را در آیه 35 سوره احزاب بیان کرده که غفلت زدایی با یاد خدا یکی از مهمترین این وظایف است، تصریح کرد: خبرنگار، انسانی با وظایف قرانی است و از این رو، روح کاری و انسانی خبرنگار، با دروغ و افتراء سازگاری ندارد.

 

صادقی با هشدار درباره اینکه کبر استکبار، جامعه خبرنگاری را نشانه گرفته است، گفت: چون دشمن نسبت به نفوذ کلام و قلم خبرنگار آگاه است، بنابراین سعی دارد خبرنگار را از مسیر اصلی منحرف کند و سکان هدایتش را با کلید واژه های تحریف شده، به دست بگیرد.

 

وی با ذکر اینکه امروزه که فضای مجازی ابزاری سهل الوصول برای هر کاربری است، افزود: استکبار با انگیزه مضاعف در این عرصه ورود پیدا کرده و خیانت و دشمنی را در دستور کار قرار داده است.

 

این کارشناس قرآنی مذهبی با بیان اینکه قرآن کریم در سوره نساء از خبرنگار، گفتار مستدل و محکم(قولا سدیدا") و شیوا و واضح(قولا بلیغا") انتظار دارد، تاکید کرد: در این برهه از زمان بیش از هر زمان دیگری نیاز است که اصحاب رسانه با حفظ هوشیاری، از رسالت حقیقی خویش غافل نشوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.