قدس آنلاین- امام پور: رئيس پليس فتا خراسان رضوي گفت: زن جوانی که فریب دروغ‌پردازي‌های خواستگار قلابی شده بود اغفال شد.

زن جوان طعمه دروغ‌پردازي‌های خواستگار قلابی شد

سرهنگ جواد جهانشیری در گفت‌وگو با خبرنگار خط قرمز، گفت: زن جوان مشهدی در حالي كه اشك صورت وي را پوشانده بود در حالي كه باور نداشت خانه و زندگيش را روي خيالي باطل گذاشته به پليس فتا خراسان رضوی مراجعه کرد و درخواست رسيدگي به شكوایيه خود را داشت.

وی افزود: شاكي در پاسخ به سؤال كارشناسان پليس فتا خراسان رضوی نسبت به شرح كلاهبرداري صورت گرفته اعلام کرد در فيس‌بوك با آقايي كه ادعا مي‌كرد مجرد و ساكن كشوری اروپايي است آشنا شدم و پس از اندكي كه از این آشنايي مي‌گذشت مدعي شد براي پيدا كردن همسر دلخواه خود تاكنون مجرد مانده و ادعا كرد من همان هستم كه او سال‌ها به دنبالش مي‌گشته است.

رئيس پليس فتا خراسان رضوي با بیان اینکه این زن جوان از زندگي اولش هم شكست خورده بود و تحت تأثیر صحبت‌های این فرد قرار گرفت، خاطرنشان کرد: به گفته این زن فریب خورده او با حرف‌هايش توانسته بود دلش را ببرد که با درخواستش موافقت کرد و او نيز به این زن وعده داد براي ديدنش به ايران خواهد آمد و مي‌تواند وي را به خانواده‌اش معرفي كند.

جهانشیری تصریح کرد: بعد از گذشت مدت زمانی اندك این كه حسابي دل بسته و شيفته شخصيت خواستگار قلابی و حرف‌هاي او شده بود وی را در مشهد ملاقات کرد و قرار شد تا بعد مراسم عقد به همراه فرزند 2 ساله‌اش در كشور محل اقامت این مرد فریبکار ساكن شود.

وی ادامه داد: متأسفانه این مرد موفق شد به بهانه گرفتن ويزا مبلغ 450 ميليون از این زن فریب خورده بگیرد و بعد از آن هم تمام راه‌های ارتباطاتی خود با این زن مانند فيسبوك، تلگرام و غيره را قطع كرد.

رئيس پليس فتا خراسان رضوي در ادامه اين پرونده افزود: با توجه به نوع كلاهبرداري صورت گرفته كارشناسان فني و كارآگاهان پليس فتا طي اقدام و بررسي‌هاي صورت گرفته توانستند رد متهم را در یکی از استان‌های غربي کشور شناسايي کرده و قبل از فرار وی به خارج از کشور او را دستگير کنند.

جهانشیری با اشاره به اعتراف متهم نسبت به جرم مرتکب شده، تصریح کرد: متهم که به نام علي 36 ساله است در برابر ادله فني غير قابل انكار بزه خود را پذيرفته و اعتراف كرد که با انگيزه مالي و كسب منافع مادي اقدام به اين فعل مجرمانه زده و با دروغ‌پردازي‌های خود زن جوان را اغفال نموده است و وی پس از اعتراف به همراه پرونده به مقام قضايي معرفي شد.

وی در پايان خطاب به شهروندان و كاربران فضاي سايبری، گفت: با توجه به ويژگي‌هاي فضاي سايبري به ويژه هويت پنهان افراد در فضاي سايبري هرگز به وعده‌هاي داده شده در اين فضا اعتماد نكنند و پيرامون وعده داده شده تحقيقات كاملي را داشته باشند تا همانند این زن جوان فریب افراد شیاد و سودجوی در فضای مجازی را نخورند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.