وزیر امور خارجه ترکیه، تأکید کرد: حل و فصل بحران سوریه و دستیابی به ثبات مطمئن و پایدار در این کشور بدون شرکت روسیه و ایران در این روند امکان‌پذیر نیست.

چاووش اوغلو: حل مشکل سوریه بدون روسیه و ایران امکان‌پذیر نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، مولود چاووش اوغلو به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: "متاسفانه اوضاع در سوریه رو به وخامت است. این مساله را نمی‌توان در مدت کوتاه و از راه نظامی و یا از طریق مبارزه مسلحانه حل کرد و هیچ کس نمی‌تواند آن را به تنهایی حل کند. از این رو ما باید برای تدوین تصمیم سیاسی و به منظور متارکه جنگ و تامین آشتی ملی در این کشور تشریک مساعی کنیم".
وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد: "ما بارها و حتی در دوره تیرگی روابط با روسیه گفته‌ایم که بدون روسیه امکان دستیابی به راه‌حلی پایدار و مطمئن برای سوریه نیست. این موضوع در مورد ایران هم صادق است که ما به دنبال تقویت تعامل و همکاری با این کشور در این راستا هستیم".
به گزارش پایگاه خبری العالم، چاووش اوغلو افزود: "ما مطمئنیم که روسیه و ایران در مساله تمامیت ارضی سوریه و ضرورت تامین امنیت مرزهای آن با ما هم عقیده هستند، و در این زمینه با ما همکاری خواهند کرد".
به گزارش ایسنا ، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه به منظور پیگیری تفاهم‌ها و رایزنی‌های به عمل آمده میان دو کشور در سفر اخیر محمدجواد ظریف به آنکارا، روز پنچ‌شنبه سفر کوتاهی به تهران داشت و با وزیر امور خارجه کشورمان رایزنی و در مورد آخرین تحولات منطقه و روابط دو جانبه بحث و گفت‌وگو کرد.
مذاکرات دو وزیر خارجه در تهران به مدت پنج ساعت به طول کشید.
در سفر اخیر ظریف به آنکارا و مذاکرات چند ساعته او با رییس‌جمهوری ترکیه و سایر مقامات عالی‌رتبه آن کشور تفاهم شد دو کشور به طور مستمر چه به صورت رسمی و حتی غیررسمی گفت‌وگو های فشرده و مستمری را در اشکال و سطوح مختلف بین مقامات دو کشور داشته باشند.
در همین راستا قرار است در آینده نزدیک نیز دیدارهای متعددی به صورت فشرده در سطوح متفاوت بین مقامات عالی دو کشور به عمل آید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.