قدس آنلاین/ هادی زهرایی: مدیر کل اموراقتصادی استانداری خراسان رضوی ازاختصاص ۳۷۰ میلیون دلار توسط صندوق توسعه ملی به واحدهای صنعتی خراسان رضوی طی ۵ ماهه امسال خبر داد.

اختصاص ۳۷۰ میلیون دلار به واحدهای صنعتی خراسان رضوی

علی رسولیان در گفتگو با قدس گفت: از ابتدای امسال تاکنون در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و خروج واحدهای صنعتی از رکود طرح تامین مالی بنگاه های تولیدی در حال اجراست که در کشور16هزار میلیارد تومان برای این طرح دیده شده است و سهم  استان خراسان رضوی 763 میلیارد تومان است .

وی ادامه داد این اعتبار در دوبخش طرح های ایجادی برای تکمیل پروژهای بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی و واحدهای صنعتی که مشکل سرمایه در گردش یا نقدینگی دارند پرداخت شود که تا کنون2هزار و 31 واحد تولیدی در سامانه این طرح ثبت نام کرده اند.

رسولیان افزود: 758 واحد به مبلغ 916میلیارد تومان به بانک ها بعد ازبررسی برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند که این واحد ها در دو بخش کشاورزی و صنایع تولیدی است.

وی تصریح کرد: در بخش کشاورزی 342 واحد با مبلغ 160 میلیارد تومان و سهم سازمان صنعت معدن تجارت 416 واحد با اعتبار 763 میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند .

وی اظهار داشت: از مجموع 758 واحد 634 واحد مبلغ 663 میلیارد تومان سرمایه در گردش و 124 واحد به مبلغ 253 میلیارد تومان سرمایه ثابت بوده است وتا کنون 173 واحد به مبلغ 236 میلیارد تومان موفق به عقد قرار داد با بانکها شده اند و بانک ها اعلام کرده اند180میلیارد تومان به واحدهای صنعتی پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در این طرح سعی شده است واحدهای صنعتی با مشکلات کمتری تسهیلات دریافت کنند که در همین راستا 10 میلیون یورو تسهیلات یوزانسانس برای واحدهای صنعتی گشایش شده است که در این طرح واحد های صنعتی ماشین آلات خود را به صورت اقساط کوتاه مدت از خارج کشور وارد کنند .

رسولیان تصریح کرد: اختصاص 370 میلیون دلار توسط صندوق توسعه ملی برای  واحد های بزرگ استان از جمله کارخانه برق سبزوار، فرش ،فولاد و شیشه بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.