قدس آنلاین - کرمان: نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد:رویکرد برنامه‌ای در کشور ما در حال حاضر جوابگو نیست و برنامه خاصی برای رکود از خروج در بحث برنامه ششم توسعه نیاز داریم که بخشی از آن منشأ داخلی و بخشی خارجی دارد.

 متوسط نرخ رشد اقتصادی پنج سال گذشته کشور ما دو درصد است

پورابراهیمی افزود: ساختار اجرایی مسایل قانونی کشورمطابقتی با اقتصاد مقاومتی ندارد. ساختار اجرایی کشور در بحث قوانین هیچ انطباقی با جنگ اقتصادی و اقتصاد مقاومتی ندارد. متوسط نرخ رشد اقتصادی پنج سال گذشته کشور ما دو درصد است که اصلا مطلوب کشور و نظام جمهوری اسلامی نیست. نگاه جدی که با پی گیری های دولت و مجلس با رویکرد اقتصاد مقاومتی شکل گرفت به تدریج در حال تکمیل و کامل شدن است که در آینده شاهد آثا و پیامدهای مثبت این اقدامات خواهیم بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های استان کرمان افزود: در نشست مشترک با رئیس جمهور در کرمان در خواست قرار گرفتن استان کرمان در طرح پایلوت اقتصادی مقاومتی مطرح شد که این درخواست مورد موافقت رئیس جمهور قرار گرفت و کرمان در کنار استان های لرستان، آذربایجان شرقی بعنوان سومین استان پایلوت اقتصاد مقاومتی از سوی رئیس جمهور تعیین شد.

وی بیان کرد: با همت وزیر کشور اقدامات وحرکت های بسیار خوبی در عرصه رویکرد اقتصاد مقاومتی در کشور شروع شده که منجر به تفویض اختیارات به استانداران شد که جای دارد از وزیر کشور تقدیر کرد که جور وزرای اقتصادی دولت رو به دوش می کشد.

وی افزود:در برنامه ششم توسعه رشد هشت درصدی دیده شده که امکان رسیدن به آن به نظر دور از دسترس است، دولت آرزوها و آمال خود را در برنامه ششم دارد نه واقعیت‌هایی که بتواند به آن دست یابد.

پورابراهیمی میزان اعتبارات امسال شهرستان کرمان را حدود ۵۰ درصد اعلام کرد و افزود: در بحث ماده ۱۸۰ که با نظارت نمایندگان توزیع می شود مبلغ قابل توجه ۴.۵ میلیارد تومان به بخش گلباف اختصاص یافت که امیدواریم تمام این مبلغ تخصیص داده شود. ظرفیت کمیسیون اقتصادی که برای کرمان فراهم شده است متعلق به این مردم است  و هر اقدامی که در شهرستان کرمان و در بخش گلباف در حوزه اقتصادی انجام شود با تمام توان در کمیسیون اقتصادی از آن حمایت می کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.