قدس ‌آنلاین- بیرجند: استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر شرکت فرآورده‌های نفتی کمک کند استان خراسان جنوبی می‌تواند به عنوان یک پایانه صادراتی فرآورده‌های نفتی در شرق کشور معرفی شود.

خراسان جنوبی باید به عنوان پایانه صادراتی فرآورده‌های نفتی  شرق کشور معرفی شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، سیدعلی‌اکبر پرویزی در دیدار با معاون وزیر نفت ومدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران دربیرجند اظهار داشت: استان خراسان جنوبی تلاش می‌کند تا با استان هم‌جوار خود در کشور افغانستان به تعاملات بیشتری برسد و جلسات مطلوبی در این زمینه گرفته شده است.

وی افزود: افغانستانی‌ها در جلساتی که با خراسان جنوبی داشتند تقاضای برق، گاز و نفت کردند و تأکید به روال گمرکات داشتند که تصمیم گرفته شد گمرکات به صورت دو شیفت کار کنند تا بتوانیم صادرات بیشتری به افغانستان داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در زمینه سی ان جی نیز سعی داریم در منطقه مرزی اجرا شود تصریح کرد: در حال حاضر مجموعه گاز مایع با کپسول در منطقه مرزی ماهیرود با همکاری سازمان همیاری شهرداریها در حال اجرا است که تا آبان ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

پرویزی بیان کرد: در موضوع برق نیز مطالعات در حال انجام است تا با توجه به خواسته‌های طرف افغانستانی تعرفه‌ها پایین بیاید.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا با راه‌اندازی انبار ذخیره فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی سوخت بیشتری به افغانستان صادر شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر شرکت فرآورده‌های نفتی کمک کند استان خراسان جنوبی می‌تواند به عنوان یک پایانه صادراتی فرآورده‌های نفتی در شرق کشور معرفی شود.

وی با اشاره به تکمیل انبار ذخیره فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی افزود: اگر در شرایط عادی باشیم، مخزن ذخیره نفتی مازاد نیاز استان است اما در حال حاضر که بحث صادرات فرآورده‌های نفتی به افغانستان مطرح است تلاش می‌کنیم از ظرفیت مخزنها درست استفاده شود تا توجیه اقتصادی داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی در زمینه سی ان جی نیز گفت: دو شهرستان استان تازه عملیات گازرسانی آن به اتمام رسیده است و بخش خصوصی زیاد تمایل به سرمایه‌گذاری در این مناطق نیستند و باید خود شرکت نفت یا گاز توافق کند که حتی‌المقدور در هر شهر یک جایگاه ایجاد شود تا بتوانیم مصرف سوخت مایع را در استان کاهش دهیم و با کاهش مصرف نیز امکان قاچاق آن هم کم می‌شود.

پرویزی بیان کرد: استان خراسان جنوبی در جهت پیشرفت مصرف سی ان جی است و باید یک تفاوت معناداری نیز بین مصرف بنزین و گاز ایجاد شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.