خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی با اشاره به سفر روز دوشنبه «جان کری» وزیر خارجه آمریکا به دو کشور آٰفریقایی کنیا و نیجریه نوشت: کری درصدد افزایش رایزنی های سیاسی در قاره سیاه است.

جان کری درصدد افزایش رایزنی های سیاسی در قاره سیاه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری آسوشیتد پرس در ادامه گزارش خود می افزاید: سفر کری به کنیا در راستای موضوعات روند صلح سودان جنوبی و انتقال سیاسی در کشور سومالی انجام می شود.
این گزارش تصریح کرده است: کری در سفر به نیجریه علاوه بر حضور در دو شهر « آبوجا» و « سوکوتو» با رهبران مسلمانان این کشور نیز دیدار خواهد داشت. 
در همین خصوص، 'جان کربی' سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: کری در نیجریه با 'محمد بوهاری' رئیس جمهوری این کشور دیدار و درباره همکاری در زمینه جنگ علیه شبه نظامیان بوکوحرام، اقتصاد نیجریه و مسایل حقوق بشری با او گفت وگو می کند.
بر اساس این گزارش، کری پس از ترک آبوجا ( پایتخت نیجریه) روانه عربستان خواهد شد.
در همین خصوص، «آلان توسیگنانت» مقام ارشد سفارت آمریکا در نیجریه در دیدار با هیأت نظامی و سیاسی نیجریه در آبوجا، گفت: یک تیم امنیتی تحت نظارت طرح امنیتی 'برنامه استقرار امنیت ( اس جی آی) ' در مناطقی از نیجریه که درگیر چالش های امنیتی است، حضور پیدا می کند.
توسیگنانت از ارائه جزئیات بیشتر در این مورد و شیوه حضور این تیم امنیتی در نیجریه خودداری کرد.
با وجود اینکه نیجریه، یکی از قدرتمندترین ارتش های قاره آفریقا را داراست، حضور نظامیان آمریکایی در داخل خاک نیجریه در حالی است که این اقدامات تنها برای افزایش اقتدار سیاسی و نظامی در کشورهای ضعیف آٰفریقایی صورت می گیرد.
سفر جان کری به قاره سیاه در حالی است که ارتش آمریکا به بهانه مبارزه با بوکوحرام در نیجریه حضور فعال دارد و نگرانی های منطقه ای از تداوم حضور نظامی آمریکا در قاره آفریقا رو به افزایش است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.