رئیس سازمان بسیج محلات و مساجد با اشاره به موفقیت بسیج در ایفای نقش دفاعی خود خواستار استفاده از ظرفیت آن در حوزه اقتصاد مقاومتی شد.

ظرفیت بسیج در اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد/ در تمام مساجد شورای امر به معروف و نهی از منکر داریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، نشست خبری نخستین جشنواره برترینهای مساجد کشور با حضور سردار حسین بهشتی رئیس سازمان بسیج محلات و مساجد برگزار شد. 

بنا بر این گزارش، وی با اشاره به نقشهای بی‌بدیل و محوری مساجد در حوزه تأمین امنیت و رسیدگی به نیازمندان گفت: اولین گروه‌هایی که به جبهه‌ها اعزام شدند نیروهایی بودند که در مساجد با تفکر عاشورایی و ظلم‌ستیزی آشنا شدند. 

بهشتی، بیش از 70 درصد از 250 هزار شهید کشور را برخاسته از مساجد دانست و با اشاره به اینکه بسیاری از خرابی‌های ناشی از سالهای جنگ به دست بسیجیان بازسازی شد، افزود: در دوران شکوفایی علمی نیز در بستر مساجد کارهای بزرگی صورت گرفته است و پایگاه‌هایی داریم که مدالهای علمی متعددی در سطح ملی دارند. 

سازمانهای مسئول بسترساز ورود بسیج به عرصه اقتصاد مقاومتی باشند

رئیس سازمان بسیج محلات و مساجد از آمادگی 40 هزار پایگاه بسیج کشور برای ورود به اقتصاد مقاومتی خبر داد و از سازمانهای مسئول در این حوزه خواست تا بسترساز ورود بسیج به این عرصه باشند. 

وی هدف از برگزاری اولین دوره جشنواره برترینهای مسجد را تلاش سازمان یافته برای ارتقای همه مساجد به تراز مساجد نقش‌آفرین در عرصه فرهنگی و اجتماعی اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه مسجد باید حلّال مشکلات مردم و امن‌ترین محل رجوع آنها باشد، فعالیتهای موفق و موثر مساجد در حوزه‌های ایمانی و دینی و همچنین نقش اجتماعی آنها با کمک دستگاههایی مانند سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات، وزارت ارشاد و ائمه جمعه و جماعات 500 شهر کشور مورد ارزیابی قرار گرفته است. 

بهشتی از فعالیت 22 هزار کانون اوقات فراغت در مساجد در قالب طرح «جوانه‌های صالحین» خبر داد و گفت: این کانونها در حوزه علمی، آموزشی، مهارتی و قرآنی فعالیت می‌کنند. 

رئیس سازمان بسیج محلات و مساجد توانمندی مساجد در جذب بیشتر جوانان با استفاده از ظرفیتهای مسجد و محله را یکی از شاخصهای مدنظر در انتخاب مساجد برتر اعلام کرد و گفت: 31 مردادماه و در روز جهانی مسجد 31 مسجد برتر کشور در همایش‌های استانی معرفی خواهند شد. 

وی همچنین از برگزاری همایش معرفی مسجد برتر استان تهران در روز یکم شهریورماه در مسجد ارشاد شهرری واقع در میدان نماز به میزبانی سپاه سیدالشهداء و با حضور سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین خبر داد. 

رئیس سازمان بسیج محلات و مساجد با بیان اینکه مسجد بعد از خانواده اصلی‌ترین رکن و نهاد محوری برای سالم‌سازی جامعه و ایجاد آرامش برای نمازگزاران و سایر مردم است، افزود: امروزه استکبار جهانی و تکفیری‌ها تلاش می‌کنند تا تلاش ایمانی جمهوری اسلامی را تخریب کنند اما بسیج در کنار سایر نیروهای مسلح این کار را ناکام گذاشتند و می‌توانند چنین نقشی را در به ثمر رسیدن اقتصاد مقاومتی نیز ایفا کنند. 

بهشتی جشنواره انتخاب برترینهای مساجد را برنامه‌ای برای به رخ کشیدن ظرفیتهای موجود در مساجد دانست و افزود: ما می‌توانیم در تمامی گردنه‌های مقابله با دشمن پیروز باشیم. 

وی با اشاره به اینکه ما تمام ارکان مساجد از جمله روحانی، خادم، پایگاه بسیج، هیئت امنا و کانونهای فرهنگی را عوامل مؤثر در مسجد می‌دانیم گفت: همه آنها را مورد ارزیابی قرار داده‌ایم و در هر استان علاوه بر انتخاب مسجد برتر، برترین‌های هر یک از این ارکان نیز معرفی خواهند شد. 

پرتال بین‌المللی مساجد برتر رونمایی می‌شود

رئیس سازمان بسیج محلات و مساجد رونمایی از پرتال مساجد برتر در روز هفدهم شهریورماه با هدف معرفی الگوهای برتر به جهان اسلام خبر داد و گفت: بسیاری از افراد در دنیای اسلام علاقه‌مند به رمزگشایی از موفقیت مساجد در جمهوری اسلامی و مراجعه مردم به آنها هستند و این پرتال اینترنتی در ابتدا با 3 زبان فارسی، انگلسی و عربی افتتاح می‌شود و در آینده زبانهای دیگری نیز به آن افزوده خواهد شد. 

بهشتی در پاسخ به سوالی در خصوص نقش بسیج و مساجد در مقابله با ولنگاری فرهنگی با اشاره به اینکه بسیاری از فعالیتهای بسیج در مظلومتی رسانه‌ای به سر می‌برد، گفت: همانگونه که شاهدید مهم مشارکت جوانان در برنامه‌هایی از قبیل اعتکاف، شبهای قدر و مناسبت‌های دیگر در مساجد رو به افزایش است و اگر نبود فعالیتها ی مردمی مساجد و پایگاه‌های بسیج امروز تهدیدها و ولنگاری فرهنگی بیش از این بود. 

وی در این راستا به برگزاری مراسم عظیم اربعین حسینی(ع) اشاره کرد و افزود: اغلب کسانی که در این راهپیمایی باشکوه شرکت می‌کنند مردم پرورش یافته در مساجد هستند و از آنجایی که تمامی دنیای استکبار تلاش می‌کند تا نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها نظام شیعی جهان وجود خارجی نداشته باشد، ما موظفیم تا پایه‌های دینی و ایمانی خود را در مساجد تقویت کنیم. 

شورای امر به معروف و نهی از منکر در تمامی مساجد تشکیل شده است

رئیس سازمان بسیج محلات و مساجد در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اوضاع نا به هنجار حجاب در جامعه و اقدامات بسیج و مساجد در این خصوص با اشاره به اینکه شورای امر به معروف و نهی از منکر به ریاست روحانی مسجد در تمامی مساجد تشکیل شده است، گفت: رویکرد این شورا ارشاد و راهنمایی افراد است و ارتباطات رفتاری و کلامی آن توسط روحانی مسجد مدیریت دینی می‌شود.

بهشتی از اصلاح بسیاری از معتادان توسط این شوراها خبر داد و افزود: به کارگیری زبان نرم و محبت‌آمیز سبب شده است تا بسیاری از این افراد اکنون جزء فعالان فرهنگی محلات خود باشند.

وی در رابطه با  ناهنجاریهای مربوط به حجاب افزود:  در این خصوص باید نشر پوششهای اسلامی را در اولویت قرار دهیم و با توجه به هیجانی که در جوانان وجود دارد و علاقه‌مند به جلب توجه دیگران هستند اگر می‌خواهیم نوامیس ما از هرگونه آسیبی برکنار باشند، بهترین راه تبلیغ حجاب اسلامی است. 

رئیس سازمان بسیج محلات و مساجد از برگزاری همایش سراسری برترینهای مساجد کشور در هجدهم دی‌ماه 1395 در سالن همایشهای صدا و سیما خبر داد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.