قدس آنلاین/ مهناز خجسته نیا: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد از ورود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به این شهر تا ۱۵ روز آینده خبر داد.

۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید تا ۱۵ روز آینده به مشهد می‌رسند

نیشابوری در گفت وگو با خبرنگار ما ضمن اعلام این مطلب گفت: اتوبوس‌های جدید تا نیمه شهریور ماه در مشهد رونمایی می‌شوند.

وی با بیان اینکه این اتوبوس‌ها بی درنگ در خطوط اتوبوسرانی به کار گرفته می‌شوند، افزود: اولویت به کارگیری این اتوبوس‌ها نیز خطوط مناطق کم برخوردار و پرمسافر است.

این مقام مسؤول در ادامه از انعقاد قرارداد‌های جدید خرید اتوبوس خبر داد و گفت:  در قالب این قرارداد نیز 100 دستگاه اتوبوس دیگر توسط شهرداری مشهد خریداری می‌شود.

نیشابوری با بیان اینکه 25 درصد قراردادها پنج ماهه تحویل خواهد شد، اظهار امیدواری کرد تا پایان سال بخش قابل ملاحظه ای از اتوبوس‌های قرارداد جدید نیز وارد مشهد شوند.

* خرید 100 دستگاه مینی بوس جدید در آینده نزدیک

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد همچنین از انجام مذاکرات برای خرید 100 دستگاه مینی بوس خبر داد.

نیشابوری با بیان اینکه هم اکنون 202 دستگاه مینی بوس در 14 خط اتوبوسرانی با سامانه «من کارت» مشغول فعالیت هستند، گفت: بقیه مینی بوس‌ها فقط تحت نظارت سازمان اتوبوسرانی قرار دارد.

وی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده برای واگذاری مینی بوس‌های دو در اظهار داشت: این در حالی است که مینی بوس‌های کنونی به دلیل یک در بودن و اختلاط بین مسافران زن و مرد موجب نارضایتی مسافران شده است.

* انتقاد از خلف وعده دولت در کمک به اتوبوسرانی

نیشابوری در ادامه از خلف وعده دولت در کمک به شهرداری‌ها برای خرید اتوبوس‌های شهری گلایه کرد و گفت: تا سال 90 دولت 5/82 درصد و شهرداری‌ها 5/17 درصد اعتبار مورد نیاز خرید اتوبوس را پرداخت می‌کردند که متأسفانه اکنون این سهم به فراموشی سپرده شده است.

وی از اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار در سال 94 برای خرید اتوبوس از سوی دولت خبر داد و افزود: این اعتبار نیز از محل وعده رئیس جمهور در سفر به مشهد و قول خرید 200 دستگاه اتوبوس اختصاص یافته است.

به گفته وی، این در حالی است که کمک دولت در خرید اتوبوس به توسعه حمل و نقل عمومی و تسریع در توسعه ناوگان اتوبوسرانی منجر خواهد شد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.