ازدواج های هیجانی و یک دفعه ای یکی از سرگرمی ها و بازی های امروز بین جوانان است، و جوانان با تکیه بر احساسات زودگذر خود بدون هیچ شناختی از زندگی مشترک تصمیم به ازدواج می گیرند.

ازدواج بازیچه دست جوان ها و طلاق آخرین حربه ناگهانی زوج ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از کُردتودی، بسیاری از ازدواج ها که با این سبک و از طریق هیجانات یک دفعه ای به وقوع پیوسته در نهایت موجب دلسردی و طلاق زودگذر می شود.

 

انتخاب مناسب در ازدواج یکی از راه های به آرامش رسیدن و تقویت روح و ذهن است، چرا که هر فرد در زندگی خود نیمی از عمرش را با شریک زندگی خود می گذراند و انتخاب برتر، یعنی زندگی بهتر.

 

انتخاب همسر و شریک زندگی باید با دقت و وسواس زیادی اما با اعتدال انجام شود، یعنی باید تمام جوانب را رعایت کرد تا زندگی مشترک همراه با احساسات و عواطف خوب باشد.

 

در شروع زندگی مشترک باید جوانان برای رسیدن به بهترین مفهوم از زندگی موفق رسیده و قبل از ازدواج تمام جوانب را بررسی و سقف توقعات خود را به حد متعادل از این خواسته ها برسانند.

 

احساسات عاطفی و هیجانی که به صورت آنی به سراغ جوانان می آید در نهایت نتیجه ای جز طلاق ناگهانی ندارد، پس لازم است که انتظارات زندگی به حدل معقول رسیده و جوانان خود را با این توقعات هماهنگ کنند.

 

همه کارشناسان بر این باور هستند که ازدواج را نباید سرسری گرفته و بدون مطالعه و رعایت معیارهای درست دست به انتخاب همسر بزنند.

 

زندگی مشترک افق روشن و جلوه گاهی زیبا برای تولدی دوباره است مشروط بر آن که وجوه ضروری این اشتراک، یعنی توانایی ها و مهارت های خاص و سازنده، در تفکر، بینش و عملکرد انسان رویت و ملاحظه شود.

 

اگر قبل از ازدواج به مشاور مراجعه و بدون هیجانات عاطفی تصمیم به ازدواج گرفته شود این امر به زندگی بهتر و دوام آن کمک خواهد کرد.

 

نازک خیال بودن جوانان امروزی منجر به ایجاد روحیه ای لطیف و حساس در بین آنها شده که در نهایت بعد از وقوع اولین مشکل در زندگی مشترک تحمل آنها پایین آمده و از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند و تصمیم به جدایی می گیرند.

 

رسیدن به بلوغ فکری، مالی، معنوی، جنسی و تعهد نسبت به وفادار بودن به هم یکی از مهم ترین مسائلی است که باید قبل از ازدواج به آن رسید تا در نهایت زندگی مشترک را بر پایه تفاهم و تعقل بنا کرد.

 

ازدواج حلال مشکلات نیست اما تا حدود زیادی می تواند معجزه ای برای رسیدن به بلوغ در تمام حوزه ها باشد، و پلی میان زن و مرد برای رسیدن به اوج باشد.

 

لازم است که جوانان تا قبل از ازدواج تمام جوانب را بررسی و در نهایت با تعقل و تفکر کامل به ازدواج بیندیشند و در صورتی که در زندگی مشترک با مشکلی روبه رو شدند اینبار با چشم پوشی و بستن چشم خود از خطا و مشکل طرف مقابل زندگی را شیرین بگیرند.

 

طلاق، چیزی که نباید به صورت جدی در زندگی مشترک به آن پرداخت، چرا که منجر به وقوع حوادثی گرانبارتر خواهد شد.

 

متاسفانه در استان فرهنگی کردستان از سال 93 تاکنون مجددا آمار طلاق با رشد زیادی روبه رو شده و این نشان از مهارت آموزی ضعیف در بین جوانان قبل از ازدواج است.

 

لازم است که در این حوزه با راهبردهای کاربردی تری به سراغ مبارزه با این رشد ویرانگر طلاق در بین زوجین در استان رفت و تا جای که امکان دارد آن را مهار کرد.

 

چرا که مهار نکردن این معضل منجر به رشد بیشمار معضلات اجتماعی و حوادث بیشمار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.