قدس آنلاین - ایلام: استاندار ایلام گفت: کار عملیات اجرایی اتصال ایلام به راه آهن تا پایان سال جاری با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء آغاز می شود.

آغاز عملیات اجرایی اتصال ایلام به راه آهن تا پایان سال جاری

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمدرضا مروارید در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته دولت با بیان اینکه تمامی پروژه های عمرانی و خدماتی این استان تعیین تکلیف شده و هیچ طرح اجرا نشده ایی در استان وجود ندارد، اظهارداشت: رویکرد دولت تدبیر و امید آن است که تا زمانیکه اعتبار مورد نیاز پروژه تامین نشود، هیچ طرح جدیدی را آغاز نکند.

وی با اشاره به اینکه در طول سه سال گذشته تلاش دامنه داری برای تعیین تکلیف طرح های نیمه تمام و در دست اجرای استان صورت گرفته و به جرات می توان گفت هم اکنون هیچ طرحی در استان که رها شده باشد یا اجرایی نشده باشد وجود ندارد، افزود: تنها در بحث اتصال استان ایلام به شبکه راه آهن سراسری مشکلاتی ایجاد شده بود که با رایزنی های گسترده با قرارگاه خاتم الانبیاء امیدواریم تا پایان سال جاری عملیات اجرایی این طرح نیز آغاز شود.

استاندار ایلام میزان تخصیص اعتبارات عمرانی استان در سال 91 را تنها 13 درصد عنوان و تصریح کرد: در سال 92 این مقدار به 38 درصد رسید و در سال 93 بیش از 10 هزار میلیارد ریال اعتبار به استان اختصاص یافت که 95 درصد این اعتبار تخصیص یافت که در تاریخ استان یک رکورد محسوب می شود.

وی با بیان این مطلب که میزان درآمدهای نفتی کشور با توجه به کاهش قیمت نفت امسال در خوشبینانه ترین حالت ممکن به 30 میلیارد دلار خواهد رسید در حالیکه این مقدار در سال های گذشته تا 120 میلیارد دلار نیز رسیده بود، بیان داشت: در این شرایط کمبود درآمد دولت سال 92 تمامی پروژه های بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی استان به اتمام رسیده و در جریان سفر سال 93 هیات دولت به استان نیز 36 طرح جدید تعریف شده و به تصویب رسید.

محمدرضا مروارید اختصاص 27 هزار میلیارد ریال برای توسعه بخش کشاورزی استان که در نتیجه رایزنی های گسترده با وزرای نیرو و جهاد کشاورزی صورت گرفت از موفقیت های مسئولان استان در طی سه سال اخیر دانست و ادامه داد: با بهره برداری از طرح سامانه گرمسیری و اجرای 14 ایستگاه پمپاژ سطح زیرکشت اراضی آبی استان به حدود 200 هزار هکتار افزایش خواهد یافت که انقلابی بزرگ را در تولید محصولات کشاورزی و رونق اشتغالزایی در این بخش ایجاد خواهد کرد.

وی به مشکل 120 روستای استان برای تامین آب شرب اشاره و تصریح کرد: از محل صندوق توسعه ملی تا پایان سال آینده زمینه آبرسانی به 100 روستا فراهم خواهد شد و مشکل تأمین آب آشامیدنی این روستاها نیز مرتفع می شود.

استاندار ایلام از کلنگ زنی ناحیه صنعتی هلیلان نیز با 15 میلیارد ریال اعتبار در آینده ای نزدیک خبرداد و گفت: علاوه بر این به سد چناره 80 میلیون متر مکعب آب تزریق خواهد شد که می تواند در آبی کردن زمینه های کشاورزی منطقه بسیار تاثیرگزار باشد.

محمدرضا مروارید به تلاش شرکت های اتریشی برای سرمایه گذاری در استان ایلام اشاره کرد و افزود: شرکت های اتریشی خواهان سرمایه گذاری برای توسعه میدان نفتی چنگوله هستند که امیدواریم با تعیین تکلیف قراردادهای نفتی در مجلس شاهد اجرایی شدن آن باشیم، ضمن اینکه قرارداد احداث پتروشیمی مهران نیز با چینی ها منعقد شده است.

وی وجود میادین نفتی آذر و چنگوله را از مزیت های استان در حوزه انرژی عنوان و تصریح کرد: با توجه به سرمایه گذاری وزارت نفت برای برداشت از این میادین، تا آبان ماه برداشت 35 هزار بشکه نفت از میدان آذر آغاز خواهد شد و در صورت بهره برداری نهایی از این میادین روزانه 130 هزار بشکه نفت از این مناطق برداشت خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با تأکید بر مزیت رودخانه بزرگ سیمره و 65 کیلومتر خط ساحلی آن، بیان کرد: 65 کیلومتر خط ساحلی در مسیر این رودخانه وجود دارد که بهترین ظرفیت برای پرورش آبزیان است و هم اکنون طرح پرورش ماهی در قفس در شهرستان بدره آغاز شده و با توجه به موفقیت انجام این کار دومین واحد تولید این ماهی نیز راه اندازی شده است و در صورت توسعه این فعالیت می توان زمینه اشتغال حداقل یک هزار نفر را در این حوزه فراهم کرد.

محمدرضا مروارید در پایان به نقش بانک های عامل در رونق تولید استان اشاره کرد و گفت: دولت از بانک ها برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی حمایت کامل داشته بطوریکه منابع بانک های ایلام از 12 هزار میلیارد ریال در سال 92 به 36 هزار میلیارد ریال در سال گذشته رسیده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.