۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 415084

عقب‌نشینی آب و شرایط اقلیمی سبب شده که بنادر استان گلستان به گل نشسته و امکان فعالیت بندری در آن‌ها وجود ندارد.

کشتیرانی در بندر ترکمن پایان یافت
به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اسعدی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: استان گلستان 131 کیلومتر ساحل دارد که از این میزان 85 کیلومتر آن خلیج است و بقیه نیز در ساحل دریای خزر است و در گذشته شرایط کشتیرانی در استان وجود داشت اما پس از پس‌روی آب دیگر امکان کشتیرانی در بنادر گز و ترکمن وجود ندارد.
 
وی افزود: طرح توسعه بندر خواجه نفس نیز در گذشته به یک سرمایه‌گذار داده شد اما متاسفانه تاکنون عملیات اجرائی آن آغاز نشده ودر سال 90 نیز این قرارداد تمدید شده و اما همکاری نکردند و در همان سال به سرمایه گذار جدید داده شده و اما اقدامی نشده و همچنان منتظر سرمایه‌گذار و ارائه طرح هستیم.
 
مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان با اشاره به اینکه بندر تجاری یکی از نیازهای اساسی استان است، تصریح کرد: احداث بندر تجاری فعال در استان می‌تواند برای استان گلستان و استان های اطراف مفید بوده و حج مراودات تجاری با کشورهای همسایه نیز افزایش می‌یابد.
 
اسعدی افزود: نقطه ای را در سواحل شهرستان گمیشان شناسائی کردیم که نقطه مطلوبی برای احداث بندر است و مطالات اولیه برای این طرح در آن منطقه انجام شده و به زودی مراحل طرح مطالعاتی آن به پایان رسیده و ارائه می‌شود.
 
وی با اشاره به شرایط نامطلوب خلیج گرگان گفت: وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به استان گلستان و بازدید از سواحل خزر، دستورات لازم را برای نجات خلیج گرگان را داده است و مطالعات اولیه اجرائی لایروبی کانال ها نیز به زودی انجام می‌شود.
 
مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان گفت: در یک سال گذشته سواحل استان را پایش کردیم و مسدود شدن کانال‌های خوزینی و چاپاقلی سبب خشک شدن کانال‌های خلیج گرگان شده است.
 
اسعدی با اشاره به اجرای طرح مدیریت یکپارچه‌سازی سواحل استان افزود: با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در سواحل استان گلستان برخورد قاطع می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.