۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: 415193

از بین نزدیک به ۱۴۰۰ مورد شکایت از رفتار نامناسب پلیس بالتیمور طی سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ تنها به دو درصد از آنها رسیدگی شده است.

رسیدگی قضایی ضعیف به شکایات از پلیس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، رسیدگی به شکایات شهروندان بالتیمور از رفتار نامناسب پلیس آمریکا موضوعی است که پس از بررسی های صورت گرفته با نتایج جالبی همراه شده است.

طبق آمارهای موجود از 1382 مورد استفاده بیش از حد پلیس  از زور علیه شهروندان در سالهای بین 2010 تا 2015 به اعتقاد پلیس تنها دو درصد از آنها ارزش رسیدگی قضایی را داشته اند. شکایات مربوط به رفتار نامناسب و خشن افسران پلیس نیز به همین شکل نادیده  گرفته شده اند.

به عنوان نمونه در سال 2013 مردی با پلیس بالتیمور تماس گرفت و اعلام کرد  که پس از آنکه در جریان یک بازداشت اشتباه توسط دو پلیس مورد ضرب و شتم قرار گرفته به  بیمارستان انتقال یافته است. با اینحال این پرونده برای 13 ماه بدون رسیدگی باقی ماند و در کاغذبازی های اداری دفن شد. در نهایت نیز پرونده به دلیل عدم حضور شاهد 17 ماه پس از واقعه بسته شد. در نهایت تعجب  افسران متهم هرگز مورد بازجویی قرار نگرفتند.

شاید همین رفتار نامناسب و عدم اعتماد مردم به مقامات بالتیمور یکی از مهمترین دلایل شورش و درگیری با نیروهای امنیتی در این شهر بوده باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.