قدس آنلاین- بیرجند: همایش ملی توانمندسازی سازمان های مردم نهاد جوانان سراسر کشور شامگاه دوشنبه با موضوع « حاشیه نشین و مشارکت های اجتماعی جوانان » و شرکت نمایندگانی از ۲۱ استان کشور در بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی آغاز شد.

آغاز به کار همایش ملی توانمندسازی سازمان های مردم نهاد جوانان کشور به میزبان خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، مراسم افتتاحیه همایش ملی توانمندسازی سازمان های مردم نهاد جوانان سراسر کشور با حضورمسئولان وزارت ورزش و جوانان و استانداری خراسان جنوبی و با شرکت نمایندگانی از 21 استان در هتل جهانگردی بیرجند رسما آغاز شد.

در این همایش دومینوی 15 هزار قطعه ای معرفی 21 استان کشور ریخته شد.چیدمان و طراحی این دومینو که توسط انجمن جوانان ساگارت در مدت 10 ساعت انجام شده است به معرفی استان های شرکت کننده در قالب آثار تاریخی پرداخته است.

در این همایش تفاهم نامه ای با هدف تسهیل حضور و مشارکت سازمان های مردم نهاد جوانان در فائق آمدن بر معضلات حاشیه نشینی و ساماندهی سکونت گاه های غیر رسمی امضا شد.

امضای این تفاهم نامه  با هدف تسهیل حضور و مشارکت سازمان های مردم نهاد جوانان در فائق آمدن بر معضلات حاشیه نشینی و ساماندهی سکونت گاه های غیر رسمی صورت گرفت.

این تفاهم نامه به امضای رضا حجتی،مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان، نریمان مصطفایی، مدیرکل دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار وزارت راه و شهرسازی ، محمد حسینی،معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری، عباسعلی مدیح،شهردار بیرجند و حمید رضا برومند، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی رسید.

مقرر شد وزارت راه و شهرسازی مقدمات تامین منابع ریالی احداث سمن سرا « خانه جوان »  و تشکیل دبیرخانه دایمی سکونت گاه های غیر رسمی را به صورت پایلوت در خراسان جنوبی و بر اساس اولویت ها به منظوز تسهیل و مشارکت آفرینی سازمان های مردم نهاد جوانان در سایر استان ها تا پایان سال جاری فراهم سازد.

در این تفاهم نامه آمده است به منظور ساماندهی ظرفیت سازمان های مردم نهاد جوانان در راستای پیشگیری،توانمندسازی و کمک به حل معضلات حاشیه نشینی، مقرر شد:دبیرخانه دایمی ساماندهی سکونت گاه های غیر رسمی در سایر استان های کشور و بر اساس اولویت ها با همکاری وزارتین راه و شهرسازی و وزارت ورش و جوانان فراهم شود.

 همچنین در راستای توسعه هدفمند مطالعات شهری و ارتقای سطح کار کارشناسی برای ساماندهی معضل حاشیه نشینی، مقرر شد وزارت راه و شهرسازی با اولویت طرح ها و پایان نامه های ارایه شده از سوی سازمان های مردم نهاد جوانان مورد تایید وزارت ورزش و جوانان حمایت همه جانبه کند.

در راستای ارتقای سطح کیفیت زندگی ساکنان سکونت گاه های غیر رسمی شهر بیرجند ،مصوب شد ساخت سالن ورزشی ، چمن مصنوعی و زمین روباز با تهیه طرح و نقشه های اجرایی توسط اداره کل ورزش و جوانان استان و تامین اعتبار و اجرای آن توسط وزارت راه و شهرسازی عملیاتی شود.

همچنین مصوب شد زیرمجموعه کارگروه اجتماعی و فرهنگی و سلامت ستاد بازآفرینی شهری استان توسط معاونت سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری،کمیته «حاشیه نشینی و مشارکت های اجتماعی جوانان» با کمک سازمان های مردم نهاد جوانان برای تدوین برنامه عملیاتی مذکور تشکیل و ابلاغ آن به دستگاه های ذیربط صورت گیرد.

همایش ملی توانمندسازی سازمان های مردم نهاد جوانان سراسر کشور با موضوع « حاشیه نشینی و مشارکت های اجتماعی جوانان» به مدت 3 روز از یکم تا چهارم شهریور در بیرجند در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.