قدس آنلاین- بیرجند: مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش وجوانان برجلب مشارکت جوانان درفعالیت های اجتماعی تاکیدکرد وگفت: تاپایان سال در هراستان کشور یک سازمان مردم نهاد در این حوزه فعال می شود.

سازمانهای مردم نهاد جوانان  تاپایان امسال در کشور فعال می شود

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، رضا حجتی در همایش ملی توانمندسازی سازمان های مردم نهاد کشور در خراسان جنوبی احیای سازمان ملی جوانان راخواسته وزارت ورزش و جوانان برشمرد واظهارداشت:  مطالبات فراوان جوانان در حوزه های مختلف از جمله مسکن،ازدواج و اشتغال در حالی است که دستگاه های اجرایی یا به وظایف خود عمل نمی کنند و یا گزارش درستی ارائه نمی کنند.

وی با بیان اینکه آینده جامعه به ساماندهی حرکت جوانان و طرح ریزی و برنامه ریزی مناسب آن که بیشترین سرزندگی، پویایی و خلاقیت را دارند،بستگی دارد، افزود: از نظر دولت،جوانان ،پرتوان ترین بخش جامعه هستند و باید مباحث آنان سر و سامان یابد.

مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش وجوانان با اشاره به برخی از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی از جمله نزاع وآمار بالای تصادف، به نقش خطیرسازمان های مردم نهاد دراصلاح فرهنگی بیان داشت: با ارتقای سطح آموزش و آگاهی و دانش آنان وتبدیل آن به عمل ورفتار، نهاد های مردم نهاد می توانند نقش بسیار مهمی را ایفا کنند.

حجتی منشاء بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله خشونت  و درگیری ها را ناشی از نهادینه نشدن فرهنگ گفت و گو در بین جوانان و جامعه بیان کرد و افزود:در این دوره ها به دنبال آموزش مهارت های پایه و فنون مذاکره و گفت و گو هستیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع این همایش حاشیه نشینی وجلب مشارکت های جوانان است،شبکه سازی تخصصی و تشویق سازمان های مردم نهادرا برای ورود جدی به این مقوله را رویکرد این دوره عنوان و اظهار امیدواری کرد:تا پایان سال در هر استان کشور یک سازمان مردم نهاد فعال در این حوزه داشته باشیم.

همایش ملی توانمندسازی سازمان های مردم نهاد کشور از یکم تا چهارم شهریور در بیرجند در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.