قدس آنلاین- بیرجند: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برای اجرای خط انتقال آب کشاورزی در سفر رئیس جمهوری به استان ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه تخصیص یافت که با ابلاغ نیمی از این مبلغ ۷۸۰ کیلومتر خط انتقال آب اجرا شد و در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از ۷۸۰ کیلومتر خط انتقال آب کشاورزی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، هاشم ولی‌پورمطلق  درنشست خبری به مناسبت هفته دولت افزود: نقدینگی پروژه انتقال آب در مرحله نخست که 250 میلیارد ریال بود 100 درصد اختصاص یافت و خراسان جنوبی از معدود استانهایی بود که این میزان نقدینگی را در حوزه انتقال آب به طور کامل دریافت کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مدیریت منابع آبی را یکی از رسالتهای مهم جهاد کشاورزی دانست و گفت: در هفته دولت 527 پروژه با هزینه کرد 430 میلیارد ریالی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبه سفر رئیس جمهوری در سال 93 نیز به استان خراسان جنوبی تعهد این سازمان 600 کیلومتر انتقال آب از منابع آبی تا مزارع با تخصیص 500 میلیارد ریال اعتبار که با پیگیریهایی که انجام شد مبلغ 250 میلیارد ریال دیگر هم نهایی شد و در سال مالی 96- 95 اختصاص خواهد یافت.

ولی‌پور مطلق افزود: پیش‌بینی می‌شود 800 کیلومتر خط انتقال آب دیگر نیز با اختصاص باقیمانده بودجه در مرحله دوم اجرایی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در خصوص اعتبار بخش کشاورزی استان یادآور شد: در برخی شهرستانها فرمانداران نسبت به بخش کشاورزی بی‌مهری کردند و تخصیص اعتبارت استانی و اعتبارات توازن منطقه‌ای در شهرستان بیرجند کارشناسی نبوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه 28 درصد ارزش افزوده کل فعالیتهای اقتصادی در بخش کشاورزی است و 35.2 درصد اشتغال مربوط به این بخش است انتظار می‌رود فرماندار و مسئولان و نمایندگان مجلس نسبت به اختصاص اعتبار به بخش کشاورزی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

ولی‌پورمطلق تصریح کرد: سهم سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از اعتبار استان با افزایش اعتبار جدید آن 10 درصد است که در گذشته 7.2 درصد بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به افزایش 39 درصدی اعتبارات جهاد کشاورزی از محل منابع ملی اشاره کرد و گفت: اعتبار استان در سال 91 معادل هفت میلیارد و 600 میلیون ریال بود که سال گذشته به 370 میلیارد ریال افزایش یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: در حوزه زیرساختها، بحث آب از مهم‌ترین و اساسی‌ترین موضوعاتی است که در حوزه  کشاورزی استان باید به آن پرداخته شود چرا که اگر این موضوع مورد بی‌مهری واقع شود آینده خوبی برای فعالان این بخش تصور نمی‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های تسهیل شده بخش کشاورزی است گفت: از 14 پروژه هشت پروژه مربوط به صنایع تبدیلی زرشک است که عملیات اجرایی آن در سال 94 آغاز شده است.

ولی‌پور مطلق افزود: امسال 170 میلیارد ریال در شورای برنامه‌ریزی استان برای کمک فنی اعتباری برای کاهش سود تسهیلات در نظر گرفته شد که محرک و مشوق خوبی برای بخش کشاورزی استان است.

وی با بیان اینکه از فعالیتهای شاخص استان در حوزه کشاورزی بحث رونمایی از کارت توسعه کشاورزی است اظهار داشت: این کارت ابزار بسیار خوبی برای سرعت دادن به سیاستهای بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: در این راستا 250 میلیارد ریال سرمایه در گردش برای معرفی به بانکها اختصاص یافت و کارت توسعه کشاورزی نیز توسط صندوقهای حمایت شهرستان در اختیار بهره‌برداران قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به تشکیل 55 صندوق اعتباری خرد زنان در استان اظهار داشت: با مشارکت بانک کارآفرین امید در حوزه کشاورزی خراسان جنوبی بیش از 10 میلیارد ریال تسهیلات برای تقویت بنیه مالی و تشکیل این تعداد صندوق جدید اختصاص یافت.

وی ادامه داد: در سالهای گذشته 68 صندوق خرد زنان در سطح استان خراسان جنوبی فعال بوده است که امسال نیز 55 صندوق جدید اضافه شده است.

ولی‌پور مطلق با بیان اینکه سال 94 برای تقویت اعتبار صندوق شهرستانهای استان 88 میلیارد ریال اضافه شد تصریح کرد: سال گذشته سرمایه مجموع صندوقها از 430 میلیارد ریال به 520 میلیارد ریال رسید که امید است فرمانداران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در تقویت و کمک مالی صندوقهای استانی و شهرستانی کمک کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.