رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی با همتای روسی خود که صدر اعظم آلمان نیز در آن حضور داشت، از تشدید تنش ها در اوکراین ابراز نگرانی کرده است.

رایزنی تلفنی «اولاند» و«مرکل» با پوتین درباره اوکراین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، رئیس جمهور فرانسه ابراز نگرانی خود درباره تشدید درگیری ها در اوکراین را به اطلاع همتای روسی خود رساند.

بر اساس اعلام خبرگزاری فرانسه، دفتر ریاست جمهوری فرانسه امروز در بیانیه ای از رایزنی تلفنی «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور این کشور با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود خبر داد.
دفتر ریاست جمهوری فرانسه در این باره اعلام کرد: «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور در تماس تلفنی امروز، مراتب نگرانی خود را از بروز و تشدید درگیری ها در شرق اوکراین به اطلاع «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه رسانده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان نیز در این رایزنی تلفنی مشارکت داشته است.
این بیانیه در ادامه می افزاید: اولاند در این تماس تأکید کرد که افزایش تنش ها در این منطقه می تواند فرایند صلح را با مخاطره جدی مواجه کند.
در همین راستا، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هفته گذشته در واکنش به گزارش سرویس امنیتی این کشور در خصوص خنثی سازی طرح های تروریستی نیروهای اطلاعاتی اوکراین در شبه جزیره کریمه اظهار داشت که «کی یف به جای توسل به راه حل های مسالمت آمیز برای پایان دادن به بحران اوکراین، به اعمال تروریستی روی آورده است». اوکراین «در حال انجام یک بازی خطرناک است» و اقدامات کی یف «احمقانه و جنایتکارانه» است.
رئیس جمهور روسیه همچنین گفته بود: با توجه به آنکه بخش مدیریت اطلاعاتی در وزارت دفاع اوکراین به طرح ریزی این حملات تروریستی ناموفق در شبه جزیره کریمه متهم است، دیدار با مقامات کنونی اوکراین جهت یافتن راه حلی برای بحران این کشور «بی ثمر» خواهد بود.
گفتنی است که سران روسیه،‌ اوکراین، فرانسه و آلمان قرار بود در حاشیه نشست آتی «جی۲۰» در چین در خصوص روند صلح در اوکراین با یکدیگر گفتگو نمایند.
شایان ذکر است که سرویس امنیت فدرال روسیه- اِف اس بی- روز چهارشنبه هفته پیش اعلام کرد که گروهی از جاسوسان و مأموران مخفی را در کریمه و در مجاورت مرز اوکراین شناسایی کرده و مواد منفجره و مهمات مورد استفاده نیروهای ویژه ارتش اوکراین را از محل اقامت این افراد پیدا کرده است. «اف اس بی» همچنین اعلام کرد که طی هفته جاری چندین مورد از تلاش گروههای تروریستی و مهاجم اوکراینی برای ورود به این منطقه توسط نیروهای روسی عقیم مانده است.
شایان ذکر است از زمان همه پرسی الحاق کریمه به روسیه، تنش ها میان اوکراین و روسیه افزایش یافته است. در این میان آمریکا، اروپا و برخی از کشورها برای مقابله با روسیه و به بهانه حمایت از اوکراین تحریم هایی را علیه مسکو به اجرا در آورده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.