قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی : مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: در هفته دولت یکهزار و ۵۲۸ روستای استان به اینترنت پرسرعت ۳G متصل می‎شود.

۱۵۰۰ روستای مازندران از اینترنت پرسرعت برخوردار می‎شوند

یدالله طهماسبی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی، از بهره‌ مندی بیش از 800 روستای دیگر از خدمات اینترنت تا پایان سال خبر داد و افزود: در این طرح به همه روستاهای بالای 30 خانوار اینترنت پرسرعت ارائه خواهد شد.

وی از افزایش ضریب نفوذ اینترنت در مازندران خبر داد و یادآور شد: مازندران به لحاظ ضریب نفوذ اینترنت بعد از تهران قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران تصریح کرد: تعداد کاربران اینترنت مازندران 35 درصد رشد داشته و ضریب نفوذ اینترنت در استان 110 درصد است.

طهماسبی با اشاره به اینکه در پوشش جاده‌ای ریلی و فرعی با رشد 43 درصدی مواجه بودیم، افزود: بیش از 2 میلیون مشترک اینترنت همراه در استان وجود دارند.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته بیش از 650 میلیارد تومان در زمینه زیرساخت هزینه نمودیم، اضافه نمود: زیرساخت‌های شهر الکترونیک را در استان فراهم و اینترنت 3G و 4G در بیشترهای شهرهای استان قابل ارائه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با بیان اینکه 20 پروژه در حوزه فناوری اطلاعات استان با اعتبار 320 میلیارد تومان در هفته دولت و با حضور وزیر فناوری و اطلاعات افتتاح گردید، گفت: اتصال 1528 روستا به اینترنت 3G در برنامه کاری قرار داشته و بیشترین سهم روستایی اینترنتی را مازندران در اختیار دارد.

طهماسبی تعداد سیمکارت‌های موجود در استان را بیش از 7 میلیون عدد اعلام کرد و افزود: 3 میلیون و 700 هزار سیمکارت فعال است و با همین زیرساخت، سالانه 20 میلیون مسافر از خدمات تلفن‌های همراه بهره مند می شوند.

وی با اعلام اینکه پوشش موبایلی در روستاهای استان ضعیف یا فاقد خدمات‌دهی است، تصریح کرد: برای افزایش خدمات‌دهی اپراتورها باید حساسیت بیشتری در استان انجام شود و برخی از اپراتورها اعلام میکنند که برای ارائه خدمات در نقاط روستایی متحمل هزینه سنگینی میشوند و برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.