قدس آنلاین - کرمان : معاون مرکز آمار ایران و قائم مقام رئیس ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن گفت: سرشماری سال ۹۵ با روش پیشرفته و به صورت اینترنتی انجام می شود.

سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ سوم مهرماه در سراسر کشور به صدا در می آید

علیرضا زاهدیان روز چهارشنبه در نشست خبری ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان افزود: سرشماری اینترنتی فقط از سوم تا 24 مهرماه صورت می گیرد. از 25 مهر تا 25 آبان ماه، سرشماری توسط ماموران سرشماری انجام می شود.
معاون مرکز آمار ایران ادامه داد: ماموران سرشماری با تبلت، اطلاعات خانواده هایی که به صورت اینترنتی فرم سرشماری را پر نکرده اند را حضوری دریافت می کنند. امروز سطح سواد و دانش مردم ما بالاست و سرشماری اینترنتی گام اساسی می باشد.

وی گفت: تقاضا داریم مردم با سئوالات آشنا باشند و خانواده هایی که می توانند به صورت اینترنتی به سئوالات سرشماری جواب دهند. این سرشماری یک سرشماری بسیار دقیق خواهد بود.

زاهدیان اظهار کرد: طی 50 سال اخیر کسی نمی تواند مدعی شود که از اطلاعاتش در نهاد یا دستگاهی به زیانش استفاده شده است. از اطلاعات جمع آوری شده صرفا برای تهیه آمارهای کلی و عمومی استفاده می شود.

وی با اشاره به محرمانه بودن اطلاعات سرشماری عنوان کرد: مردم با اطمینان کامل اطلاعات خود را در سرشماری اعلام کنند و طبق قانون، بعد از انجام سرشماری، کسی حق ندارد این اطلاعات را حتی به خود فرد یا سازمان دیگری بدهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.