یک نشریه آلمانی گزارش داد که ارتش آلمان برای خارج کردن احتمالی ۶ فروند هواپیمای شناساییی تورنادو از پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه آماده می‌شود.

آمادگی آلمان برای خارج کردن هواپیماهای خود از پایگاه اینجرلیک

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازتسنیم: با توجه به مخالفت آنکارا در دادن مجوز لازم به نمایندگان آلمانی برای دیدن از پایگاه هوایی اینجرلیک، ارتش آلمان برای خارج کردن هواپیماهای شناسایی و جاسوسی تورنادو از این پایگاه آماده می شود.

این نشریه آلمانی افزود: ارتش آلمان در حال بررسی این مساله است که آیا می تواند هواپیماهای شناسایی و سوخت رسانی خود را به اردن یا قبرس منتقل کند یا نه. هواپیماهای آلمانی در عملیات ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا شرکت کرده اند.

این اقدام می تواند عملیات هواپیماهای آلمانی در ماموریت های شناسایی و جاسوسی را حداقل 2 ماه متوقف کند.

وزارت دفاع آلمان هنوز درباره جزییات طرح های خود موضع گیری نکرده است. نشریه اشپیگل به نقل از سخنگوی ارتش آلمان اعلام کرد: ما علاقمند به ادامه ماموریت خود از ترکیه هستیم ولی جایگزین هایی به جای پایگاه اینجرلیک وجود  دارد.

سوسیال دموکراتها فشار زیادی را به دولت مرکل وارد کرده اند تا هواپیماها و نظامیان آلمانی را از پایگاه اینجرلیک خارج کند. ترکیه همچنان بر موضع خود مبنی بر مخالفت با بازدید نمایندگان آلمانی از این پایگاه اصرار دارد.

راینر آرنولد سخنگوی نظامی سوسیال دموکراتها در پارلمان آلمان در این باره گفت: دولت آلمان باید هر چه سریعتر پایگاه های دیگری را برای سربازان آلمانی پیدا کند.

ترکیه از اقدام پارلمان آلمان در تصویب قطعنامه ای که کشتار ارامنه در سال 1915 میلادی را نسل کشی دانسته است، به شدت خشمگین شده است.

تنش بین آلمان و ترکیه پس از کودتای 15 جولای نیز بالا گرفته است. آلمان از اقدامات سرکوب گرایانه دولت ترکیه پس از وقوع کودتا به شدت انتقاد کرده است.

مرکل ماه گذشته گفت: نمایندگان آلمانی باید اجازه داشته باشند تا با 250 سرباز آلمانی در این پایگاه هوایی دیدار کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.