خط قرمز- طوبی ساقی: نگاهی اجمالی به وقوع دو قتل، حکایتی است تأسف بار از سطح پایین آستانه صبر و تحمل افراد و ناآگاهی از مهارت‌های حل مسأله که نیازمند مطالعه جدی است.

پایان تلخ دو سرنوشت در سایه خشم

 

به گزارش خط قرمز، اختلاف‌های ملکی مرد میان سال با یکی از دوستانش کهنه و قدیمی شده بود. این اختلاف‌ها، روابط دو دوست قدیمی را تحت تأثیر خود قرار داده و هر روز پیغام و پسغام می‌فرستادند و برای همدیگر خط و نشان می‌کشیدند.

آخرین رویارویی این دو دوست قدیمی، ظهر روز دوشنبه گذشته بود. در حالی گرمای سوزان و آفتاب همه را بی‌تاب می‌کرد تا خود را به سایه‌ای برسانند و از گرما در امان بمانند دو مرد میان سال با هم دست به یقه شدند. ناگهان یکی از آنها در حالی که از شدت عصبانیت کنترلی بر اعصاب و رفتار خود نداشت به سوی دوست خود حمله‌ور شد.

ضربه چاقو بدن مرد میان سال را شکافت و خون فواره زد. شاهدان عینی این صحنه، بلافاصله مصدوم را به بیمارستان رساندند. اما با توجه به خونریزی زیاد و شدت جراحت وارد شده، تلاش پزشکان بی‌نتیجه ماند و او جان خود را از دست داد. با گزارش این ماجرای تأسف بار به فوریت‌های پلیسی 110، جسد با دستور مقام قضایی به پزشکی قانونی انتقال یافت و کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات خود را برای دستگیری متهم به قتل و روشن شدن علت و چرایی وقوع جنایت آغاز کردند.

دومین جنایت مربوط به قتل مرد جوانی است که چندی قبل در خانه‌اش به طرز مشکوکی جان خود را از دست داده بود. پلیس با حضور در محل مراتب را به بازپرس ویژه قتل اعلام کرد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد هیچ گونه آثار ضرب و جرح بر روی جسد مشاهده نمی‌شود. مقام قضایی دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی را صادر کرد تا علت دقیق مرگ روشن شود.

کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی نیز تحقیقات خود را در این باره آغاز کردند. آنها در بررسی‌های اولیه این پرونده به حرکات و رفتار و حالت‌های روحی همسر مقتول مظنون شدند و تحقیقات پلیسی بر سؤالاتی متمرکز شد که احتمال می‌رفت پرده از راز یک جنایت بردارد.

این زن جوان در تحقیقات پلیسی دچار تناقض گویی‌های شد که او را در بن بست قرار می‌داد، اما او همچنان درصدد بود با پراکنده گویی‌هایش تحقیقات پرونده را از مسیر اصلی خود منحرف سازد. از طرف دیگر کارآگاهان ورزیده پلیس آگاهی به شواهد و ادله غیرقابل انکاری دست یافتند که حاکی از ارتباط مجازی این زن با مردی نامحروم داشت.

با روشن شدن این موضوع، همسر مقتول نتوانست راهی برای فرار از واقعیتی تلخ و وحشتناک بیابد و به ارتباط خود با مردی نامحروم اعتراف کرد. اما او همچنان سعی داشت وانمود کند مرگ همسرش با موضوع این آشنایی مجازی، ارتباطی ندارد.

زن جوان در ادامه بررسی‌های علمی و موشکافانه کارآگاهان پلیس آگاهی، ناچار به بیان حقیقت شد و به جنایتی هولناک که منجر به مرگ غم انگیز شوهرش شده بود اعتراف کرد. زن پشیمان در اظهارات تکان دهنده خود گفت: به علت اختلاف‌هایی که با شوهرش داشته و ناآگاهی از مهارت‌های حل مسأله تن به رابطه مخفیانه‌ای می‌دهد که خیالاتش را به سرابی شوم می‌رساند.

این زن که با خوراندن دارو از طریق غذا به شوهرش او را به قتل رسانده نمی‌دانست پلیس به این زودی پرده از راز جنایت بردارد. تحقیقات درباره این پرونده نیز ادامه دارد.

اما آنچه مسلم است این که وظیفه رسانه‌ها و مطبوعات و از طرفی سیستم‌های آموزشی و دستگاه‌های مختلف برای برنامه‌ریزی و آموزش کاربردی مهارت‌های اساسی زندگی، رسالتی سنگین و ضرورتی اجتناب ناپذیر است. چرا که اگر ما راه حل‌های منطقی را بشناسیم خواهیم توانست بر مشکلات و مصایب و سختی‌های زندگی فائق آییم و راه حل درست، کم هزینه، منطقی و عقلانی را به کار بندیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.