رئیس سازمان فضایی جمهوری اسلامی ایران گفت که صادرات دستاوردها و محصولات تولیدی دانش بنیان کشور در دولت یازدهم به ۱۲۰ میلیون دلار افزایش یافته است.

 صادرات ۱۲۰ میلیون دلاری، دستاوردهای دانش بنیان دولت یازدهم

به گزارش قدس آنلاين به نقل از ایرنا، محسن بهرامی در جمع نمازگزاران جمعه شهرستان آمل افزود : دولت یازدهم فعالیتش را با صادرات حدود سه میلیون دلار از محصولات دانش بنیان آغاز کرده بود که موفق شد در سه سال آن را به 40 برابر افزایش دهد.
وی رشد علمی کشور را رو به جلو و در بعضی رشته ها بی سابقه توصیف کرد و گفت : دولت یازدهم در زمینه تولید دانش در کشور حدود 40 هزار میلیارد ریال تنها در بخش زیرساخت های مخابراتی سرمایه گذاری و بستر سازی کرده است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به عنوان نماینده دولت پس از اقامه نماز جمعه گزارش عملکرد سه ساله دولت را به مردم آمل ارائه می کرد ، افزود : توسعه و جهش علمی کشور در سه سال اخیر باعث شده تا وضعیت جمهوری اسلامی ایران که در گذشته در ارزیابی های بین المللی آمارهای جهانی جایی نداشت ، امروز با ارتقای قابل توجهی در میان کشورهای برتر و رو به جلو قرار بگیرد.
وی ادامه داد : امروز دیگر شرایط ایران در صحنه بین المللی تغییر کرده و وضعیت به گونه ای شده که دیگران مجبورند با ما در بسیاری از مسائل منطقه ای وارد مذاکره شوند.
بهرامی گفت : ایران در معادلات قدرت منطقه جایگاه خود را پیدا کرده است و این موقعیت جز با درایت و تدبیر رهبری و پشتکار و صبوری دولت تدبیر و امید به دست نمی آمد .
** 35 میلیون کاربر اینترنت در ایران
معاون وزیرارتباطات به افزایش شمار کاربران اینترنتی کشور به حدود 35 میلیون نفر در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت که تا پیش از این دولت، آمار کاربران حدود سه و نیم میلیون نفر بود.
وی با بیان اینکه هم اکنون تمام مراکز استانی و شهرهای کشور با فیبرنوری به یکدیگر متصل هستند ، افزود : شبکه ملی اطلاعات در کشور ایجاد شده است تا در درازمدت اطلاعات در داخل کشور ذخیره شود.
او ادامه داد : دولت یازدهم در این مدت حدود 10 هزار میلیارد ریال برای بخش آی سی تی کشور هزینه کرده است.
** توسعه فضایی در پسابرجام
رئیس سازمان فضایی کشور به توسعه کمی و کیفی و پیشرفت های صورت گرفته در سه سال گذشته در بخش فضایی کشور اشاره کرد و گفت: اکنون با تلاش هایی که شده ، قصد داریم تا ماهوارهای خود را در مدارهای پائین قرار دهیم.
وی افزود : مخابرات بعد از برجام توسعه یافته و تلویزیون ماهواره ای استانی موجود در استان ها به دلیل امکاناتی است که فراهم شده است.
بهرامی گفت : در راستای اقتصاد مقاومتی تلاش می کنیم ماهواره های سنجشی و مخابراتی در ایران تولید شود.
رئیس سازمان فضایی ایران یادآورشد: در زمینه اقتصاد مقاومتی هم تلاش هایی درحال شکل گیری است و تعدادی طرح در این زمینه در سازمان فضایی ایران پیگیری می شود و مساله فضا برای ایران در حال توسعه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.