بررسی سئوال نماینده ارومیه از وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در دستور کار صحن علنی مجلس در هفته جاری قرار گرفت.

بررسی استفساریه قانون انتخابات/حضور ربیعی در مجلس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر؛ دستور کار جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه  تا چهارشنبه( ۷ تا ۱۰ شهریور ماه) اعلام شد که به شرح زیر است:

۱- ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح استفساریه ماده ۷۳ و تبصره ۳ ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با آخرین اصلاحات.

۲- گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح اصلاح مواد ۳، ۶ و۲۴ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی.

۳- بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد لغو رسیدگی به لایحه حمایت از حقوق معلولان طبق اصل ۸۵ قانون اساسی.

۴- گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه موافقتنامه انتقال محکومان به حبس بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قرقیزستان.

۵- گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه موافقتنامه انتقال محکومان به حبس بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان.

۶- گزارش کمیسیون اقتصادی و حقوقی در مورد لایحه معاهده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در زمینه معاضدت حقوقی دوجانبه در موضوعات کیفری.

۷- گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به تشریفات (پروتکل) اختیاری کنوانسیون حقوق کودک در مورد بکارگیری کودکان در منازعه مسلحانه.

۸- گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه موافقتنامه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه‌های نیس و لوکانو.

۹- گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه معاهده معاضدت قضایی در موضوعات مدنی و تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین.

۱۰- گزارش کمیسیون انرژی در مورد لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان در زمینه ساخت و بهره‌برداری از نیروگاه‌های برق آبی، مارازات و اردوباد.

۱۱- گزارش کمیسیون عمران در مورد لایحه موافقتنامه دوجانبه حمل و نقل هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری زیمباوه.

۱۲- گزارش کمیسیون عمران در مورد لایحه موافقتنامه حمل و نقل بین‌المللی مسافر و کالا از طریق جاده بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قزاقستان.

۱۳- گزارش کمیسیون عمران در مورد لایحه تصویب اصلاحات ضمائم کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها ۱۹۷۳.

۱۴- گزارش کمیسیون عمران در مورد لایحه تصویب مقررات بین‌المللی جلوگیری از تصادم در دریا.

۱۵- گزارش کمیسیون عمران در مورد لایحه تصویب اصلاحات مقررات بین‌المللی ایمنی جان اشخاص در دریا.

همچنین سؤال آقای نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار هفته آینده صحن قرار گرفته است.

انتخاب ناظرین در مجامع و شوراها که شامل موارد زیر می‌شود در دستور اعلام شده قرار دارد.

۱- انتخاب دو نماینده در کمیسیون‌های اجتماعی و آموزش، تحقیقات و فناوری به انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر در هیأت عالی گزینش.

۲- انتخاب دو نماینده به انتخاب مجلس شورای اسلامی از بین داوطلبانی که داخل مجلس و خارج آن به معرفی یکی از نمایندگان حداکثر تا یک هفته قبل از انتخابات کتباً به کمییسیون داخلی معرفی شده باشند (تاریخ انتخابات حداقل ۱۵ روز قبل توسط رئیس مجلس در جلسه علنی اعلام خواهد شد) به عنوان عضو در کمیسیون صدور پروانه جهت متقاضیان و نظارت بر فعالیت گروه‌ها.

۳- انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی، یک نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و یک نفر از اعضای کمیسیون عمران به انتخاب مجلس به عنوان ناظر در شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران.

۴- انتخاب دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان عضو در دبیرخانه دائمی کنفرانس‌های بین‌المللی فلسطین.

۵- انتخاب دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به انتخاب مجلس به عنوان عضو در کمیته اجرا و پیگیری و هماهنگی‌های لازم جهت حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین.

۶- انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان به معرفی کمیسیون بهداشت و درمان و انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر در شورای عالی نظام پزشکی.

۷- انتخاب یک نفر از نمایندگان استان با انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر به پیشنهاد مجمع استان در کمیته هماهنگی اشتغال استان‌ها.

۸- انتخاب یک نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان به انتخاب مجمع نمایندگان استان به عنوان عضو در شورای فرهنگ عمومی استان‌ها.

۹- انتخاب یک نماینده با معرفی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور و انتخاب مجلس به عنوان ناظر در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور.

۱۰- انتخاب دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با معرفی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس به عنوان عضو در هیأت مدیره موسسه خبرگزاری خانه ملت.

۱۱- انتخاب دو نماینده مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو در هیأت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.