قدس آنلاین- بیرجند: استاندار خراسان جنوبی رشد مهاجرت را ناشی از عدم تامین مایحتاج زندگی افراد دانست و گفت: قطعاً ایجاد اشتغال می تواند از رشد مهاجرت و نیز به روز بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری کنند.

 ایجاد اشتغال می تواند مانع  از رشد مهاجرت و آسیب های اجتماعی شود

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، سید علی اکبر پرویزی در دیدار مسئولان اجرایی، بخشداران، اعضای شورای شهر و دهیاران شهرستان سربیشه اظهار داشت: دولت یازدهم توجه جدی به شوراها، دهیاری ها و شهرداری ها دارد به گونه‌ای که در سه سال اخیر3 برابر هشت سال قبل از دولت یازدهم به دهیاری ها و شهرداری ها کمک شده است.

وی مهم ترین وظیفه شوراها را تصویب بودجه شهرداری ها دانست و افزود:مسئولان ذیربط باید توسعه آموزش های تخصصی در حوزه های مالی، تصویب اعتبارات و هزینه کرد آنها را به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه قرار دهند.

استاندار خراسان جنوبی به شرایط سخت کشور در ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: به رغم تنگناهای مالی، اعتبارات خوبی برای دهیاری ها و شهرداری ها در نظر گرفته شد؛ این در حالی است که قانون شوراها هم اکنون در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.

پرویزی به اجرای طرح های عمرانی در روستاها با نظارت دستگاه های اجرایی اشاره کرد و افزود: اجرای طرح های عمرانی در روستاها از وظایف دهیاری‌ها‌ست، این در حالی است که در صورت اجرای طرح های مناسب، کمک های لازم انجام خواهد شد.

وی به معضل بیکاری در کشور و استان اشاره کرد و افزود: بخش زیادی از معضل بیکاری ناشی از تصمیمات، موضع گیری ها و اقدامات اشتباهی بوده است که در طول سالهای قبل از دولت یازدهم اتفاق افتاده است.

استاندار خراسان جنوبی به تصویب 7 قطعنامه علیه ایران در دولت قبل اشاره کرد و افزود: این امر در کنار تحریم های ظالمانه و نیز بی ثباتی بازار موجب تشویش اذعان عمومی و افزایش رکود و بیکاری در جامعه شده بود.

پرویزی با بیان اینکه قبل از دولت یازدهم میزان سرمایه گذاری داخلی و خارجی تا حد بسیار زیادی کاهش  یافته بود گفت: این امر یکی از مهمترین دلایلی بود که موجب شد نرخ بیکاری در سال های قبل از دولت یازدهم در کشور رشد فزاینده ای پیدا کند.

استاندار خراسان جنوبی رشد مهاجرت را ناشی از عدم تامین مایحتاج زندگی افراد دانست و تصریح کرد: قطعاً ایجاد اشتغال می تواند از رشد مهاجرت و نیز به روز بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری کنند.

وی به مشکلات و نیازمندی های شهرستان سربیشه اشاره کرد و گفت:در خصوص تجهیزات پزشکی در سطح شهرستان و نیز روستاهای شهرستان آماده همکاری و مساعدت لازم هستیم.

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی از تحت پوشش قرار دادن تمام دهیاران استان خبر داد و افزود: تلاش خواهیم کرد تا روستائیان، دام ها و محصولات آنها را نیز تحت پوشش بیمه های مختلف حمایتی قرار دهیم.

پرویزی استفاده از منابع آبی را با توجه به خشکسالی های چندین ساله در استان مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به این امر در خصوص اجرای طرح های آبخیزداری و نیز لایروبی قنوات مساعدت های لازم صورت خواهد گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.